varmit Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har fisket en hel del, men har bare blitt mer og mer hektet på båt/havfiske. Det resulterte med at jeg gikk til innkjøp av en enkel havfiskestang og måtte ut og prøve denne i helga. Sena er 270m, og fiskeplassen min er på 250 meters dyp. Jeg bruker en 250g svenskepilk med et par makrellstrimler på kroken. Kjøpte meg også et havfiskeoppheng, to "blekkspruter" som jeg også tar en liten makrellbit på. Så, allerede på fredagen bar det ut på fisketur. Jeg var usikker på hvor jeg skulle fiske, men satte min lit til plassen jeg tidligere hadde fått to brosmer på sniksnøre. Klokka var vel 20.00, og jeg slapp ned pilken med opphengerene som nettop var agnet med fersk makrell. Pilken nådde bunn etter ca 250m, og jeg begynte å pilke. Tiden gikk uten noe som helst napp, og da klokka var nærmere halv ti bestemte jeg meg for å vende innover mot land. Men plutselig ble det hele tungt, og jeg var skråsikker på at pilken hadde satt seg i bunn. I hvertfall i 2 min, frem til fisken begynte å dra. En helt syk opplevelse! Etter kansje en halvtime med kjøring var fisken oppe, de siste 20 metrene fløt den opp av seg selv på grunn av trykkforskjellen. Her er noen bilder av langa, som viste seg å være 10 kg..!!: 1,5l brusflaske På lørdagen satte jeg en line med 15 kroker, agnet med makrell. 4 timer etterpå dro jeg opp disse langene, en på 3-4kg og en på 5-6:) Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Lange er morsomt å fiske ja. Har fisket en del selv og har fått en på 9kg og en på 14kg. Det er så deilig når man bruker en halvtime på å få opp fisken. Adrenalinkick! Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Gratulerer! Lange er utrolig morro å fiske. Fisker det en del i Lofoten når jeg er der, og største hittil er bare på 6 kg. Enig med deg Olumvolum at det er morro når man må kjempe med fisken for å ikke miste den. Husker jeg fikk 5 sei hver på 9-10 kg på bånnsnøre og måtte kjempe i 20 min før jeg fikk de opp . Sånt er bare morro. Men må si du hadde litt flaks med tanke på at du fikk så stor fangst på første tur. Og 250 meter så bruker man litt tid på dra den opp da. Morro! Lenke til kommentar
varmit Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Kjempemorro ja Strevde lenge, men så fløt den opp til slutt. Kjempegøy, og må si jeg er fornøyd med fangsten. Fikk forøvrig en brosme på 4 kg i helgen nå, men synes det er kjekkere med lange.. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det er noe av det deiligste. Når langa nærmer seg overflata så blåser luftblæra seg opp. Da bare flyter den opp til overflata. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Ja, ganske utrolig det der. De to minste langene jeg fikk på lina fløt opp i overflaten til tross for mursteinen som lodd i bunnen av lina! Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det var en kar som sa han fiska åtti ørret på en time. Snakk om å skryte -.- Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Er du her inne og da KittyCat hadde jeg fått det og, så hadde jeg også skrytet om det^^ hehe. Er jo masse da O.o En god kamerat av meg har nå nylig fått en lange på 5,4 kg. Kjempa lenge med den mht at han hadde dårlig utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå