Gå til innhold

Sigma 150 f/2.8 Macro og telekonverter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som blir anbefalt, er å bruke konverter av samme merke som objektivet. Så i ditt tilfelle, bør du satse på Sigma's 1.4x converter. Den har fått god kritikk i de testene jeg har sett.

Så vidt jeg har forstått, så blir nærgrensen den samme med som uten konverter. Dvs. at du i praksis kommer enda nærmere.

Tom

Lenke til kommentar
Litt tolmodighet kan gjøre samme nytten som en konverter. Hvis du lar insektene bli fortrolig med ditt nærver kommer de nærmere hvis det er noe som tiltrekker i din umiddelbare nærhet...

9272505[/snapback]

Jo, men det er enkelte insekter som er crap uansett. Tenkte spesielt på siden jeg har funnet et sted hvor det sitter en øyenstikker på en fin liten pinne, men den står i vann, og med mindre jeg har sånn "laksefiskebuksesko" så blir jeg våt.

Skal kjøpe mellomringer, men satser på å kjøpe fra USA, når noen fra jobben eller jobben til pappa er der...eller kanskej jeg bestiller, vet ikke ennå.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe mellomringer, men satser på å kjøpe fra USA, når noen fra jobben eller jobben til pappa er der...eller kanskej jeg bestiller, vet ikke ennå.

da vasser du, og driter i at du blir våt :) Noe jeg har gjort i ett par timer i dag i jakt på parrende øyenstikkere... håper og tror at noen av bildene ble ok, men det ser jeg ikke får jeg kommer meg hjem fra ferien :)

Lenke til kommentar

da vasser du, og driter i at du blir våt :) Noe jeg har gjort i ett par timer i dag i jakt på parrende øyenstikkere... håper og tror at noen av bildene ble ok, men det ser jeg ikke får jeg kommer meg hjem fra ferien :)

9308632[/snapback]

Jeg kan ikke vasse på 2 meter dyp... Mellomringer løser fremdeles ikke det problemet, da jeg trenger konverter for å komme nermere.

Parrende øyenstikkere er noe herk. Øyenstikkere er noe herk uansett om de har seg eller ikke, men har klart å ta noen bilder av både parrende øyenstikkere, øynstikkere generelt, og parrende vannnymfer, men har ikke fått lagt de på pc'n ennå...

Jeg trenger mellomringer til å ta de forbanna fluene... har noen, men ingen jeg er knallhappy med...

Om noen vil kjøpe SB:R1 settet så send en pm...

Lenke til kommentar
Olsen er litt impulsiv, så slik kan fort hende. Noe for deg, kak?

9314191[/snapback]

Jeg er veldig skeptisk til batteritypen selv. Før jeg fikk med meg hva slags batterier SB-R1 bruker var den mer interessant. Sigma EF 140 DG bruker AA-batterier! ;)

Lenke til kommentar

Det finnes oppladbare, bare jeg som ikke klarte å finne de...

Impulsiv, ja, men det har ikke noe med dette å gjøre. uansett hvor lenge jeg hadde ventet hadde jeg funnet ut akkurat det samme; at forskjellen ikke er stort nok til å forsvare prisen, for meg.

Dog jeg kommer ikke til å selge den for spottpris, så jeg blir vel sittende med den, som har tatt kun under 800 bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...