Gå til innhold

nyeste nintendo oppdatering ødlegge for wiikey

Haarvekst

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å chippe wiien min. (wiikey) (på grunn av packups)

men har hørt at med den nye patchen kan man ikke bruke setup disken.

jeg har ikke oppdatert min over internett..

men instalerte en patch når jeg kjørte resident evil 4 for første gang.

(wiien er ikke kobla til nettet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hva er spørsmålet ditt?

9268326[/snapback]

Utifra topic, så vil jeg tro at den nye oppdaterer Wii'n. :hmm:

Men kanskje han lurer på om den blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Du vil få en advarsel om at oppateringen kan ødelegge modifiserte konsoller. Men Wiikey skal visstnok være ganske trygg etter hva jeg har lest på forumet her.

9268416[/snapback]

Nei, den advarselen fikk bare eiere av Nintendo Wii i USA, her i Europa er det ikke restriksjoner på modifisering av konsoller. Vi i europe får ingen advarsel om at det kan ødelegge konsollen.

Har enda ikke lest om noen som har fått ødelagt Wii'en sin etter den nyeste oppdateringen, iallefall ikke WiiKey.

Lenke til kommentar
Nei, den advarselen fikk bare eiere av Nintendo Wii i USA, her i Europa er det ikke restriksjoner på modifisering av konsoller. Vi i europe får ingen advarsel om at det kan ødelegge konsollen.

9269317[/snapback]

Ah, da vet jeg det :)

men har lest at etter updaten kan ikke follk kjøre wiikey setup discen.

er dette sant?

9269533[/snapback]

Syns å huske noen på forumet har nevnt det ja, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Ok, her var det mye synsing så jeg går vel oppklare litt.

Nintendo har kommet med en 3.0 firmware.

Denne firmwaren inneholder sperrer for en del discer som ikke lenger kan bootes, som foreks FREELOADER for GameCube, Action Replay, Wiikey setup disc osv.

Nintendo har bare sperret for "navnet" på discen, dvs, når man putter inn WIIKEY SETUP DISCEN så har den en ID som foreks er WIIKEY SETUPDISC.

Åpner du dette imaget i en hex editor og endrer WIIKEY SETUPDISC til foreks GAMER.NO ER KULT så booter discen siden GAMER.NO ER KULT ikke er sperret disc id.

Når det gjelder denne advarslen så har også den europeiske firmwaren denne.

Men advarsel kommer ETTER installasjon av 3.0

Altså prøv å oppdatere firmware etter 3.0, så kommer den opp.

Off topic: Fikk HOT SHOT GOLF 5 til PS3 i dag (på JAPANSK though) så skal spille det nå! Akkurat installert det... Weeeeeeeee

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Du vil få en advarsel om at oppateringen kan ødelegge modifiserte konsoller. Men Wiikey skal visstnok være ganske trygg etter hva jeg har lest på forumet her.

9268416[/snapback]

9269317[/snapback]

Jeg fikk den ikke når jeg installerte 3.0, men jeg fikk den når jeg installerte den lille oppdateringen som kom etter så fikk jeg den.

Lenke til kommentar
Forresten, man får en advarsel på den nyeste oppdateringen til Wii (internet reboot fix), om at en mod på konsollen kan føre til bricket Wii.

9293918[/snapback]

Er nok kun p.g.a oppdateringer som ligger på selve game discene. Altså når man oppdaterer med et spill som ikke har samme regionkoding som maskinen. Er nok derfor de har lagt inn den advarselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...