Svish Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er det mulig å lage en Font som er for eksempel 70px høy, istedet for 70em som vel er det den bruker der... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hæ? Hvor skal du lage den? Kan du spesifisere litt mer HVA du egentlig lurer på? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hna lurer på hvordan du kan lage en ny font, og spesifisere høyden i pixler, framfor størrelsen i Points. Jeg tror ikke det er noe slikt, rett og slett fordi størrelsen på fonter kan variere fra font til font. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er vel strengt tatt em man SKAL bruke for å definere fontstørrelse. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Egentlig så har jeg syntes dette har vært litt teit, det har vel også mye med printere å gjøre, men når man tegner grafikk, er det greit å vite dette nøyaktig noen ganger. Men utenom det må man bruke MeasureString for å få tak i størrelsen på en tekststreng. Vær ekstremt obs på at resultatet av measurestring vil være feil dersom ikke Anti-alias er skrudd på, dette gjelder også AntiAliasGridFit. for å få riktig størrelse tilbake, må enten ClearTypeGridFit eller AntiAlias bli brukt, Nearest eller AntiAliasGridFit kan gi feil resultater. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Når jeg sa lage Font mente jeg vel å opprette et Font objekt i C#. Men tenkte liksom det var litt innlysende når jeg skrev i dette forumet Men tror jeg fikk fikset det på et vis... litt usikker... men tror det funker public Font textFont = new Font("Arial", 40, FontStyle.Bold | FontStyle.Italic, GraphicsUnit.Pixel); Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hihi! Det hadde jeg helt glemt at gikk an Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå