Gå til innhold

Leter etter skumle filmer


BendItLikeBender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært ivrig fan av grøssere og splattere siden eg begynte å ta opp/kjøpe VHS. Ikke so mange som har skremt meg nei. Etter kvart blir ein immun. Mulig ein og annen film skvett ein litt.

 

Såg Evil dead (svart/hvitt versjon) for mange mange år siden den skremde meg. I farger er den bare morsom.

 

Anbefaler A tale of two sisters. Den fekk hårene mine til å reise seg.

Lenke til kommentar

The Omen,

Rose-Mary's Baby,

The Thing,

The Exorcism,

The Exorcism of Emily Rose,

The Entity,

The Birds,

 

noen av disse har kommet ut i nye versjoner, anbefaller helt klart originalene, (f.eks nyinspillingen av The Omen var veldig skuffende)

 

skal ikke påstå at alle er like skumle, men de har den "uhyggelige stemningen" man gjerne er ute etter når man vil se en skummel film.

 

 

ellers så har jeg blitt anbefalt noen filmer jeg ikke har kommet meg igjennom ennå:

 

Shutter

Andre The Butcher

Cannibal Holocaust

 

 

 

hva de forskjellige handler om finner du fort ut på http://imdb.com

Lenke til kommentar

hum.. d e en film som jeg ikke kan navnet på. er ca 5 år siden jeg så den. det var 4 stk i en bygning som ble drept av en person i kappe og øks en etter en. å i slutten var det to igjen. da ble hu ene som var igjen bint fast til et bor å du fikk c at morderen var en dame som da hatet denne jenta hu skulle drepe. men hu ville ikke drepe henne vanlig hu skulle fjerne nyrene på henne. osv.. ikke sikkert noen har peiling på hva film jeg snakker om.. :-P

Lenke til kommentar

Leiter sjøl etter godt skumle filmer, men det ser ut til å vere nesten umulig, 95% av alle "skrekkfilmer" (iallefall amerikanske) er først litt skumle og creepy i begynnelsen, men så er den siste halvtimen rein action og ikkje nåkke skummelt i heile tatt.

 

FIlmer eg vil anbefale som skumle er då:

- "The Grudge"

- "Yu-On 1 og 2" (japanske originalen til the grudge, men det finst to versjonar av yu-on, den eine er dårlig og kort, her snakka vi fattigfilm delux :p)

- "The ring" filmane er litt skumle

- "One missed call" er kanskje den eg komme på no som den mest skumle filmen eg har sett, den anbefalast sterkt

- "Shutter" er litt creepy og var faktisk veldig kul

 

Ser det går i japansk her. Synst sjøl at filmer som Saw, Texas Chainsaw Massacre og Hostel ikkje er skumle på nåkken måte, actionfilmer med ekstra masse blod og gørr vil eg sei

Endret av Early
Lenke til kommentar

Vis du liker litt sf så vil jeg anbefale Event Horizon og Fire in the sky, begge har kreepy alienscener og paranoia sprer seg blant karakterene, filmen Alien kommer vel i samme gate også. Liker ikke sånne filmer som the grudge som har eneste måte å skremme publikum med høye skarpe lyder og kjappe scener, blir bare oppgitt når jeg ser sånne filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...