Gå til innhold

Gaming PC 10K


Anbefalte innlegg

Begynner å bli lenge siden jeg hadde tenkt å kjøpe meg pc men så bestemte jeg meg heller for å vente over sommerferien siden pcen ikke var så flittig i bruk da og så kunne jeg spare inn litt/kjøpe nyere deler til samme pris. Har nå kommet fram til dette oppsettet som jeg er rimelig fornøyd med. Trenger bare å vite hva dere synes om det. For de som vil se hele oppsettet og for de late som ikke gidder å trykke på en link:

 

Kabinett: Antec P182

Hovedkort: Asus P5N32-E SLI

PSU: Corsair HX520W

Grafikkort: Gainward Geforce 8800GTS 640MB

RAM: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600

DVD brenner: Samsung SH-S183A

Headset: Sennheiser PC 150

Musematte: Steel SteelPad 4D

HDD: Samsung SpinPoint T166 320GB

 

Pc skal brukes til gaming for det meste. Lurte litt på også om jeg skulle invistere i et lydkort(hvis det er noen vits) og noen høytalere. Skal helst holde meg minst mulig over 10K siden lommeboken tillater ikke så mye mer. Noe å endre på dette oppsettet? Har en 17" skjerm som da ikke krever så altfor mye. Vil kunne kjøre noen av de nye spilla som kommer ut sånn som Crysis, COD 4, Enemy Territory: Quake wars osv. Trenger ikke kjøre dem på maks grafikk men vil helst kjøre de helt bruktbart. Har også XP 32bits(tror jeg) hvis det er kjekt å vite :)

Endret av Pesimisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å bli lenge siden jeg hadde tenkt å kjøpe meg pc men så bestemte jeg meg heller for å vente over sommerferien siden pcen ikke var så flittig i bruk da og så kunne jeg spare inn litt/kjøpe nyere deler til samme pris. Har nå kommet fram til dette oppsettet som jeg er rimelig fornøyd med. Trenger bare å vite hva dere synes om det. For de som vil se hele oppsettet og for de late som ikke gidder å trykke på en link:

 

Kabinett: Antec P182

Hovedkort: Asus P5N32-E SLI

PSU: Corsair HX520W

Grafikkort: Gainward Geforce 8800GTS 640MB

RAM: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600

DVD brenner: Samsung SH-S183A

Headset: Sennheiser PC 150

Musematte: Steel SteelPad 4D

HDD: Samsung SpinPoint T166 320GB

 

Pc skal brukes til gaming for det meste. Lurte litt på også om jeg skulle invistere i et lydkort(hvis det er noen vits) og noen høytalere. Skal helst holde meg minst mulig over 10K siden lommeboken tillater ikke så mye mer. Noe å endre på dette oppsettet? Har en 17" skjerm som da ikke krever så altfor mye. Vil kunne kjøre noen av de nye spilla som kommer ut sånn som Crysis, COD 4, Enemy Territory: Quake wars osv. Trenger ikke kjøre dem på maks grafikk men vil helst kjøre de helt bruktbart. Har også XP 32bits(tror jeg) hvis det er kjekt å vite :)

9266499[/snapback]

 

Det mA jeg si dette ser meget bra ut :!:

 

10k da ! :!: :!: :) !

Lenke til kommentar
Begynner å bli lenge siden jeg hadde tenkt å kjøpe meg pc men så bestemte jeg meg heller for å vente over sommerferien siden pcen ikke var så flittig i bruk da og så kunne jeg spare inn litt/kjøpe nyere deler til samme pris. Har nå kommet fram til dette oppsettet som jeg er rimelig fornøyd med. Trenger bare å vite hva dere synes om det. For de som vil se hele oppsettet og for de late som ikke gidder å trykke på en link:

 

Kabinett: Antec P182

Hovedkort: Asus P5N32-E SLI

PSU: Corsair HX520W

Grafikkort: Gainward Geforce 8800GTS 640MB

RAM: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600

DVD brenner: Samsung SH-S183A

Headset: Sennheiser PC 150

Musematte: Steel SteelPad 4D

HDD: Samsung SpinPoint T166 320GB

 

Pc skal brukes til gaming for det meste. Lurte litt på også om jeg skulle invistere i et lydkort(hvis det er noen vits) og noen høytalere. Skal helst holde meg minst mulig over 10K siden lommeboken tillater ikke så mye mer. Noe å endre på dette oppsettet? Har en 17" skjerm som da ikke krever så altfor mye. Vil kunne kjøre noen av de nye spilla som kommer ut sånn som Crysis, COD 4, Enemy Territory: Quake wars osv. Trenger ikke kjøre dem på maks grafikk men vil helst kjøre de helt bruktbart. Har også XP 32bits(tror jeg) hvis det er kjekt å vite :)

9266499[/snapback]

 

Det mA jeg si dette ser meget bra ut :!:

 

10k da ! :!: :!: :) !

9266912[/snapback]

 

Lydkort neida Hks er sA vakkert :!: :!: :love:

Lenke til kommentar

dropp quad og kjøp heller e6850, eller spar penger og kjøp e6750. Du trenger ikke 640mb utgaven, spesielt siden du ikke kjører på høy oppløsning. Forskjellen på de to gts korta går på oppløsning og antialiasing. Så kjøp 320mb eller gtx, men det er bra mye dyrere.

 

Resten ser meget bra ut. Vurder corsair 620w, da denne blir å holde til fremtidig oppgradering. Ville personlig valgt ocz ram eller ballistix moduler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...