Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

retigheter når NGT kobler opp til FEIL adresse...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NGT har nå (etter en uke med leiting etter feilen) funnet ut at de har koblet meg opp til feil adresse. derfor får jeg ikke ADSL.

 

Har jeg noen rett på "erstating?" De har alledere kostet meg masse penger jeg brude spart!

60-80 minutters vente tid på kundeservice, tapt arbeid, ISDN regninger... osv...

 

Kan de levere?

Hvis de kan bør du kunne forlange noen gratismåneder.

Lenke til kommentar
NGT har nå (etter en uke med leiting etter feilen) funnet ut at de har koblet meg opp til feil adresse. derfor får jeg ikke ADSL.

 

Har jeg noen rett på "erstating?" De har alledere kostet meg masse penger jeg brude spart!

60-80 minutters vente tid på kundeservice, tapt arbeid, ISDN regninger... osv...

 

Kan de levere?

Hvis de kan bør du kunne forlange noen gratismåneder.

 

ja det kan de. det var en TABBE hos dem. som gjorde at de (eller telenor som eier sentralene) har koblet linjen til FEIL adresse :x

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids true med FBI (de norske)' date=' TV2 Hjelper Deg, Forbrukerrådet, Post&Teletilsynet osv. Sleipt, men det kan funke.[/quote']

 

Tivler på FBI hjelper.

 

MEN når de gjør en FEIL. så må jeg vel ha noen garangti eller noe.

Telenor sa de kunne koble tilbake innen få dager! men da får jeg tilbake binndingstiden på 1år :cry:

 

Hvordan kan Telenor gjøre det så fort mens de jævla nextgentell er så treige?

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids true med FBI (de norske)' date=' TV2 Hjelper Deg, Forbrukerrådet, Post&Teletilsynet osv. Sleipt, men det kan funke.[/quote']

 

Tivler på FBI hjelper.

 

MEN når de gjør en FEIL. så må jeg vel ha noen garangti eller noe.

Telenor sa de kunne koble tilbake innen få dager! men da får jeg tilbake binndingstiden på 1år :cry:

 

Hvordan kan Telenor gjøre det så fort mens de bidige nextgentell er så treige?

 

Fordi Nextgentel (og andre) må "bestille" dette fra "Telenor" (bravida?) som er den eneste som har lov til å rote med dette kanskje? ;P

Just guessing

Lenke til kommentar

 

Fordi Nextgentel (og andre) må "bestille" dette fra "Telenor" (bravida?) som er den eneste som har lov til å rote med dette kanskje? ;P

Just guessing

 

 

ja, og du gjetter feil.

Bravida er utkonkurrert på mange steder og har ikke noe med Telenor og gjøre lenger. Her hvor jeg bor er det Bravida mens i nabokommunen er det et annet firma som står for alt arbeidet.

Telenor Networks tjener jo på og leie ut til NGT så de har ingen spesiell grunn til og være trege.

Lenke til kommentar

 

 

Telenor Networks tjener jo på og leie ut til NGT så de har ingen spesiell grunn til og være trege.

 

nettop! hvorfor klarer telenor å ordne mitt abbonoment igjen på 2-3dager mens Nextgtentell bruker 1-3månder på å bytte linja mi fra EN adresse til en annen en...

 

:woot: for en gangs skyld så gjør Telenor en god jobb! skulle allderig gått for NGT.

Lenke til kommentar
men det brude jo være noen lover mot slikt.

 

hvordan kan jeg vite at de ikke kobler galt neste gang de skal komme å montere da?

 

Hvis det virker den dagen du skal ha det vet du jo at de har koblet riktig.

 

 

nettop! hvorfor klarer telenor å ordne mitt abbonoment igjen på 2-3dager mens Nextgtentell bruker 1-3månder på å bytte linja mi fra EN adresse til en annen en...

for en gangs skyld så gjør Telenor en god jobb! skulle allderig gått for NGT.

 

Kanskje fordi Telenor allerede har sitt ADSL utstyr i sentralen der. Og det da bare er noen enkle trykk på tastaturet??

Og at NGT bruker annet utstyr en Telenor og dette må installeres først og dermed ikke kan koble deg på med enkle tastetrykk.

Lenke til kommentar
men det brude jo være noen lover mot slikt.

 

hvordan kan jeg vite at de ikke kobler galt neste gang de skal komme å montere da?

 

Hvis det virker den dagen du skal ha det vet du jo at de har koblet riktig.

 

 

nettop! hvorfor klarer telenor å ordne mitt abbonoment igjen på 2-3dager mens Nextgtentell bruker 1-3månder på å bytte linja mi fra EN adresse til en annen en...

for en gangs skyld så gjør Telenor en god jobb! skulle allderig gått for NGT.

 

Kanskje fordi Telenor allerede har sitt ADSL utstyr i sentralen der. Og det da bare er noen enkle trykk på tastaturet??

Og at NGT bruker annet utstyr en Telenor og dette må installeres først og dermed ikke kan koble deg på med enkle tastetrykk.

 

Nei du fårstår ikke hva jeg mener.

-Jeg kan jo ikke gå å vente slik, kanskje NGT gjør samme feilen og gir noen andre ADSL igjen så får jeg det ikke før til sommeren om jeg er heldig!

 

NGT har jo utstyr på sentralen dem. de har bare gjort en feil å koblet ADSL til opp et annet hus i gaten FORDI DE IKKE KLARER Å LESE MITT HUSNR FRA PAPPIRENE!

Lenke til kommentar

Når nextgentel får inn en bestilling og skal sende noen ut for å ta jobben, så er det tilfeldig hvilket firma som kommer og legger opp linjene. vil tippe det går på hvem som kan gjøre det først.

 

Og hver gang nextgentel skal legge opp linjer til nye kunder så må de søke og sende bestilling til telenor, hvor de sender ut noen for å montere linjen. Har snakket med nextgentel ofte hvor de sitter å venter på svar fra telenor. Jeg tror telenor innimellom gjør det med vilje å bruke lengre tid på nextgentel jobber selv om de tjener penger på det.

 

Men nextgentel roter nok ganske mye selv, har ringt å kjeftet mange ganger på de :) og tenk at appåtil skal de bestille av telenor igjen, som heller ikke er greie å ha med. Er dømt til å gå tregt og bli mye rot det.

Lenke til kommentar
Det er flere som har fått raskere linje når ngt har gjort feil... Eller gratis noen månder..

 

å... hmm hvordan?

 

jeg vurderer å opne min gamle telenor linje. MEN ja får jeg 1år binning og det er jeg svært lei.

 

hmm jeg veit ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
lmao, be om å få redusert pris, tror du kan bruke forbrukerkjøpsloven men er ikke sikker... Kanskje du må gå på en annen lov men du har nok en haug av rettigheter

 

Nuvell, du har nok ikke en _haug_ av rettigheter, men dersom det er vesentlig kontraktbrudd (noe dette ser ut til å være: de har lovet et produkt de ikke kan levere) kan man enten få redusert pris eller heve kjøpet.

 

Dersom NGT er lite service-orienterte vil de si at det ikke er mulig å få redusert pris, men at det er mulig å heve kjøpet. Da vil de holde seg innenfor loven. Dersom de har lyst til å beholde kunden gir de antageligvis redusert pris. F.eks. en gratis måned.

 

Jeg ville kanskje prøvd å krangle meg til en gratis måned eller noe sånt, men jeg ville ikke hatt alt for store håp.

Lenke til kommentar

Prøv deg med en litt myk tilnærming til NGT.

 

Det hjelper sjelden å rope på rettigheter og straff med en gang, da går bare kommunikasjonen inn i et blindspor.

 

Jeg slet på samme måte med Telenor (er veldig fornøyd nå), og forklarte de hva det hadde kostet meg av arbeidstid, fritid, telefoner og irritasjon.

Resultat: De 3-tre første månedene gratis.

 

Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...