Cookie1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvordan kan jeg feste en vanlig PR installasjonskabel (2x1,5mm + jordleder) på en murvegg? Prøvde med vanlige lettier og en lettislager, men det funka veldig dårlig... Noen forslag? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er flere måter og gjøre dette på men det vanligste er og spikre kabelen i lista eller bore og spikre APK i spikerplugger. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg foreslår at du lar en autorisert elektriker gjøre det. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Inlegget mitt var ikke på noen måte oppfordring til og gjøre noe ulovlig, men det er faktisk noen som legger opp PR til høytalerne sine. Blir liksom litt mere kamuflert sammen med resten av el-installasjonen i huset istedenfor høytalerkabler slengende over stuegulvet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Inlegget mitt var ikke på noen måte oppfordring til og gjøre noe ulovlig, men det er faktisk noen som legger opp PR til høytalerne sine.Blir liksom litt mere kamuflert sammen med resten av el-installasjonen i huset istedenfor høytalerkabler slengende over stuegulvet. 9266495[/snapback] Hvordan er det med lydkvaliteten over PR1,5mm? ..og blir ikke de stive når man skal koble til anlegg/høytalere? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva skulle forringe lydkvaliteten da? Det er jo massiv leder av god kvalitet. Er jo tilogmed skjerm i kabelen. Tilkobling blir vel heller ikke noe problem i et permanent anlegg. Hjemme har jeg skrutilkoblinger på både forsterker og høytalere. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hvordan kan jeg feste en vanlig PR installasjonskabel (2x1,5mm + jordleder) på en murvegg? Prøvde med vanlige lettier og en lettislager, men det funka veldig dårlig... Noen forslag? 9266396[/snapback] Ha med kraftig lim? Limpistol funker ikke... det har jeg prøvd med heller dårlige resultat, men jeg antar at epoxy burde funke. Jeg har også brukt akryl til forskjellige ting... det tar tid å tørke, men holder det meste på plass (ikke tunge ting). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Problemet er at du må holde kabelen på plass inntil limet tørker og dermed blir denne metoden en langdryg metode. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Vil anbefale spikerplugger og APK klemmer som perpyro sier. Da sitter det godt og ikke minst permanent. Lim har jeg bare dårlig erfaring med. Enten sitter det ikke godt nok, og løsner etter kort tid. Ellers så sitter det så alt for godt, så du river ned hele veggen/tapeten/malingen vist noen røsker i kabelen. (Sett mange gode eksempler på sistnevnte selv etter bytting av portelefon i et par hundre leiligheter......) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg har forresten hatt gode resultater med "Wurth Kleb og Tett" for å lime fast minikanaler på veggen slik at man kan legge kablene i kanalen dagen etter. Dette limet er såpas seigt at det holder minikanalen på plass inntil det er tørt. Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Vell, jeg fant en løsning på problemet. Kjøpte et par kabelkanaler med ferdig lim på Clas Ohlson. Takk for alle forslagene uansett Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Innendørs vil jeg absolutt bruke kanal på murvegg. Utendørs funker oransje spikerplugger og APK23ish. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå