Gå til innhold

Feste kabel på murvegg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inlegget mitt var ikke på noen måte oppfordring til og gjøre noe ulovlig, men det er faktisk noen som legger opp PR til høytalerne sine.

Blir liksom litt mere kamuflert sammen med resten av el-installasjonen i huset istedenfor høytalerkabler slengende over stuegulvet.

Lenke til kommentar
Inlegget mitt var ikke på noen måte oppfordring til og gjøre noe ulovlig, men det er faktisk noen som legger opp PR til høytalerne sine.

Blir liksom litt mere kamuflert sammen med resten av el-installasjonen i huset istedenfor høytalerkabler slengende over stuegulvet.

9266495[/snapback]

Hvordan er det med lydkvaliteten over PR1,5mm?

..og blir ikke de stive når man skal koble til anlegg/høytalere?

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg feste en vanlig PR installasjonskabel (2x1,5mm + jordleder) på en murvegg? Prøvde med vanlige lettier og en lettislager, men det funka veldig dårlig...

Noen forslag?

9266396[/snapback]

Ha med kraftig lim? Limpistol funker ikke... det har jeg prøvd med heller dårlige resultat, men jeg antar at epoxy burde funke. Jeg har også brukt akryl til forskjellige ting... det tar tid å tørke, men holder det meste på plass (ikke tunge ting).

Lenke til kommentar

Vil anbefale spikerplugger og APK klemmer som perpyro sier. Da sitter det godt og ikke minst permanent.

Lim har jeg bare dårlig erfaring med. Enten sitter det ikke godt nok, og løsner etter kort tid. Ellers så sitter det så alt for godt, så du river ned hele veggen/tapeten/malingen vist noen røsker i kabelen. (Sett mange gode eksempler på sistnevnte selv etter bytting av portelefon i et par hundre leiligheter......)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...