EinarEriksen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Sony Ericssons populære tjeneste TrackID er endelig "tilgjengelig" for andre mobilmerker. Les mer Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Da er det bare å skrive en midlet som tar opp fra mobilens mikrofon, laster opp og presenterer resultatet Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har prøvd med diverse sanger nå. Alle av kjente og store artister. (Metallica, Madonna o.l.) Ingen av gangene finner scriptet sangen. Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Edit... ser det er nevnt i artikkelen nå... :-) Endret 13. august 2007 av havarhen Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har prøvd med diverse sanger nå. Alle av kjente og store artister. (Metallica, Madonna o.l.) Ingen av gangene finner scriptet sangen. 9266483[/snapback] Hva slags feilmelding få du da? Er det en .amr fil med opptak av f.eks. radio du prøver å laste opp? Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Har prøvd med diverse sanger nå. Alle av kjente og store artister. (Metallica, Madonna o.l.) Ingen av gangene finner scriptet sangen. 9266483[/snapback] Hva slags feilmelding få du da? Er det en .amr fil med opptak av f.eks. radio du prøver å laste opp? 9266673[/snapback] Det er .amr opptak med opptak fra pc-høytalere. Veldig lett og høre hva sangen er av opptakene. Ok lydstyrke, og jeg har prøvd med ulike legder fra 5-15 sek. Feilmeldingen er at sangen ikke ble funnet. Men uansett, bra idè dette her. Kanskje det virker for andre bedre enn det gjør for meg. Endret 12. august 2007 av Jonkybonky Lenke til kommentar
joackim Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 TrackID har vel ikke alltid vært bare på Sony Ericsson telefoner? Blaze Media Pro har også en lignende løsning, som forsåvidt ikke fungerer. Denne er på lik linje også koblet opp mot Gracenote, som TrackID på SE telefonene. Lenke til kommentar
Surrections Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Min nokia n95 tar opp i wav... Hvordan ta opp i amr? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Jeg prøvde ti tilfeldige sanger (hvert av klippene var ti sekunder langt, og uten noen forstyrrelser). Gjenkjente sanger: Michael Jackson - Thriller Queen - Bohemian Rhapsody Guns N' Roses - November Rain Metallica - One Nirvana - Smells Like Teen Spirit Prince - Purple Rain Opeth - In My Time Of Need Enigma - Mea Culpa Ikke gjenkjente sanger: R.E.M. - Losing My Religion AC/DC - Back In Black 8/10 gjenkjent, ikke verst. Virker som en god tjeneste. EDIT: Haha! Når jeg prøvde Trond Viggo Torgersen - Det var en gang en, fikk jeg opp Cage - Under Satans Authority. Endret 12. august 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 "Beklager, sangen ikke funnet" fikk jeg på 3av3 forsøk - kan ikke si meg imponert, prøvde å ta opp alt fra 5-25 sekunder, god lyd rett fra PC-en. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvilke sanger prøvde du da? Har funket ganske bra for meg. Den har også funnet en del sanger som jeg absolutt ikke hadde trodde den skulle finne ut av. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Prøvde Van Hallen - Panama, Judas Priest - You've got another thing coming og Micheal Jackson - Bad ... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Den gjenkjenner alle tre sangene, når jeg prøver. Merkelig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) "Beklager, sangen ikke funnet" fikk jeg på 3av3 forsøk - kan ikke si meg imponert, prøvde å ta opp alt fra 5-25 sekunder, god lyd rett fra PC-en. 9267503[/snapback] Fint om dere kan poste hvilken telefon dere bruker...? (gjelder både om du får det til å fungere, eller ikke fungere). Og er dere sikker på at lydklippet er i AMR format? Ser det er en som nevner at N95 tar opp i wav - hvis det er tilfelle vil det f.eks. ikke fungere med N95, med mindre det går an å velge å ta opp i AMR. Endret 13. august 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nokia 6290 her. Funka dårlig, men den tar opp i .amr ja. Men saken er at jeg må ta opp i "mms-kvalitet". Kanskje dette har noe og si, men hvis jeg tar opp i "høy kvalitet" så blir lydklippet veldig stort. (80-100 kb, mot 6-10 kb i "mms-kvalitet") Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Tar opp i .amr ja, Sony Ericsson k610i. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Jeg prøvde det også flere ganger uten å få opp navnet på sangen. Men da viste det seg at problemet var dårlig lydopptak. Kan vel tenkes noe er optimalisert (for gjenkjenning hos Gracenote) med måten TrackID tar opp lyden på. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Jeg tok opp samtidig med min 6300 og en kamerats W610 av Evanescence Bring me to life. Hans telefon kjente igjen sangen, ikke min. Men når jeg hører på opptaket på min telefon, så kjenner jeg det nesten ikke igjen selv heller. Tror taleopptakern på 6300 er akkurat det, og ikke beregnet for annet enn tale. Endret 13. august 2007 av Tjohei Lenke til kommentar
znappa Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Stiller meg undrende til forfatterens hyllest til dette hacket. Dette er jo direkte stjeling, og ikke spesielt genialt. Mer interessant å lese om de som lager noe selv, ikke de som stjeler..... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg prøvde nettopp å ta opp fra en skurrete radio. Opptaket var ~10 sek, og det fungerte utmerket. En gammel, sliten bob dylan-låt. Telefonen er forresten en K800. sikkert samme opptaksinnstillinger der som på walkmantelefonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg