Gå til innhold

Vista-SP1-detaljer avslørt

Anbefalte innlegg

Synes også alt snakket om at Vista ikke funker virker litt ubegrunnet. Selv har jeg opplevd minimalt med feil, bortsett fra at Zero Hour ikke funket i begynnelsen og at filkopiering gikk tregt (går fortsatt tregt). Vista krever en del mer ressurser enn XP, men nå sitter vel ganske mange med kraftigere maskiner enn de gjorde i 2002?

Skjermkortdrivere har det jo kommet mange av, og ytelsesforbedring har det vært hver gang. Nå får jeg omtrent det samme i 3Dmark som jeg gjorde i XP.

Dessuten elsker jeg søkefunksjonen i Vista :love: Åpner nesten ikke mapper lenger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper ytelsen i spill blir bedre.

9266621[/snapback]

Synes den er bra nå jeg! Bruker vista 64 :thumbup:

9266864[/snapback]

Er 64-bit pre-release også tilgjenngelig? I såfall; hvor? Vil gjerne teste SP1 og se om den kan løse stabilitetsproblemer jeg har når jeg bruker 4 GB RAM vs. 2 GB.

Lenke til kommentar
Synes også alt snakket om at Vista ikke funker virker litt ubegrunnet. Selv har jeg opplevd minimalt med feil, bortsett fra at Zero Hour ikke funket i begynnelsen og at filkopiering gikk tregt (går fortsatt tregt). Vista krever en del mer ressurser enn XP, men nå sitter vel ganske mange med kraftigere maskiner enn de gjorde i 2002?

Men så er dette heller ikke 2002, man kan i dag velge mellom Vista og XP. Og i dag har X den distinkte fordelen at det krever mindre ressurser.

Jeg håper de får fikset opp endel grunnleggende funksjonalitet i denne service-pakken, forhåpentligvis klarer de å dra ytelsen litt over XP-nivå på filkopiering over netterk o.l (XP er ikke akkurat noe lyn på dette, selv om Vista er enda verre)

AtW

Lenke til kommentar

9266621[/snapback]

9266864[/snapback]

Er 64-bit pre-release også tilgjenngelig? I såfall; hvor? Vil gjerne teste SP1 og se om den kan løse stabilitetsproblemer jeg har når jeg bruker 4 GB RAM vs. 2 GB.

9268813[/snapback]

Hender det at du får BSOD?

Lenke til kommentar
Men så er dette heller ikke 2002, man kan i dag velge mellom Vista og XP. Og i dag har X den distinkte fordelen at det krever mindre ressurser.

9269086[/snapback]

Og før det kunne man velge melllom XP og 2000. Og faktisk både Windows 98 og Windows ME. Og hvorfor ikke 95?

Om du ser bort ifra Microsoft har du enda flere alternativer.

Lenke til kommentar

9269086[/snapback]

Og før det kunne man velge melllom XP og 2000. Og faktisk både Windows 98 og Windows ME. Og hvorfor ikke 95?

9269694[/snapback]

Akkurat, det er ingen som tvinger deg til å bruke værken vista eller XP.

Lenke til kommentar

9269086[/snapback]

9269694[/snapback]

Ja, det er helt sant, uten at jeg helt ser hvor du vil? Poenget mitt er bare at, hva så om maskinene var svkare i 2002 når XP kom ut? I dag er det 2007, og vi kan fortsatt velge å kjøre XP, på våre moderne 2007-maskiner, og der vil XP kreve mindre ressurser.

AtW

Lenke til kommentar

9266621[/snapback]

9266864[/snapback]

9268813[/snapback]

Hender det at du får BSOD?

9269651[/snapback]

Ja, BSOD er ikke uvanlig når jeg kjører med 4 GB. PC-en har også en stygg tendens til å fryse eller bare starte på nytt. Hadde forøvrig samme problem med Win MCE. Har kjørt med 2 GB et par dager, og har ikke hatt noen problemer.

:shrug:

Lenke til kommentar

For min del tror jeg at problemer med 4 GB minne i Vista også kan skyldes drivere.

Selv bruker jeg to sett med de "billige" GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB sammen med Vista Ultimate 64-bit. Det eneste problemet jeg har hatt med de var da jeg kjørte minnebrikkene på 800Mhz og prosessoren på 533Mhz, da ble det blåskjerm hos meg.

Så jeg er veldig fornøyd med Vista, og spesielt etter at oppdateringen for å fikse filkopiering kom.

Men det finnes vel mange feil som jeg ikke har opplevd enda, og da kan det jo være greit at det allerede er laget en oppdatering til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...