netphreak Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg skal sette opp en maskin som kjører Vmware på Linux (Debian), og bruke Windows XP pro som "guest OS". Linux kjører en del serveroppgaver (mail, http, ftp, etc) samt MythTV (med TT-S2-3200 tunerkort for decoding av HDTV signaler fra parabol). WinXP kjøres som mer tradisjonell desktop maskin. Er en quad core prosessor bedre for meg enn en dual core? Kan ikke bruke mer enn 2500,- på CPU. Lenke til kommentar
EvilWarrior Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 OT: Hvorfor skal du kjøre xp? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 OT: Hvorfor skal du kjøre xp? 9266134[/snapback] Ja du har rett, det svært irrelevant for tråden Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvis du kun skal kjøre én guest så tror jeg du ikke vil merke så stort forskjell på to og fire kjerner. Vet ikke om MythTV støtter 4 kjerner men om det gjør det så ville jeg valgt quad. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Vanligvis kan man velge hvor mange prosessorkjerner som skal presenteres for gjeste-OS, i VMWare (avhengig av hvilken VMWare-software man benytter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå