Gå til innhold

Hvor mye $$$ for å bygge en pc for noen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er selv 19, og studerer IT på høgskolen i Stavanger.

Har bygd rundt 5 pc-er.

Kammeraten( Naboen min), går på ungdomskolen og er nesten like god som meg med Data, og folk på skolen vet at han er god. Derfor er det folk spør han om han vil bygge pc-er for dem. Og vi skal bygge pc-en sammen, det fordi det er lettere å gjør alt riktig og fordi vi da kan dele på risikoen om skulle gå galt.

Selvfølgelig er det litt gøy og bygge pc-er, men når en skal bygge for folk en ikke kjenner så godt, må man ta betaling med tanke på risiko og at vi bruker vår tid på dette.

Selvfølgelig ville jeg gjort det gratis for familie og venner, men det er ikke så stor pågang fra den fronten akkurat nå.

Selv tenkte jeg på å kreve mellom 500 og tusen kroner, men det blir kanskje litt for mye?

Gi meg tilbakemelding på hva dere mener.

Lenke til kommentar
De billigste webshopene tar 500 spenn for å bygge maskinene for kundene, så å legge seg så veldig mye over det er kanskje ikke en fordel. Men 500 er jo en fornuftig pris.
Legg merke til at webshopene kun setter sammen hardwaren, og tar ekstra for å innstallere windows og alt annet. Hvis man bygger selv så har man også muligheten til å legge inn OS og programmer gratis fra en av sine egne CD'er.

(Pirk: henviser til Linux da)

Lenke til kommentar

Hvordan overbevise? :)

Var det da,

Jeg er 16selv, har en god CV med Kursbevis på "Bygg PC og Generel Feilsøking i bla bla bla"

bare og snakke litt om PC, kan du noe om PC

så kan du sikkert mye mer en han du skal bygge for, og da er det enkelt og overtale din kunde

300-450kr er bra pris

er han frekk, si 700kr

Kammerater:

Gratis med noen untakk..

Lenke til kommentar
Jobber som serviceteknikker i Databutikk. Det å bygge en maskin, og installere programmvare tar en times tid...

Hvis man skal kunne innstalere programvare på under 1 time må man ha en fast cd man innstallerer.

Da legger man ikke først inn Windows XP. Så nyeste drivere til hovedkort, så lydkort, skjermkort, usb-drivere osv.

Så må man aktivere Windows, så legge inn SP1.

Deretter må man ordne opp i konflikter lydkortet har med nettverkskortet. Legge inn bildebehandlingsprogrammer og skrivedrivere. Deretter sette opp scanneren slik at den fungerer sammen med alt annet.

Dette tar TID.

Selvfølgelig skal man ta seg betalt for oppgaver man gjør...

Hvis man ikke ordner det opp internt da.

Men kjenner man ikke personene så godt så er det vel tvilsomt om de gjør en gjentjenste i nær fremtid.

Skulle gjerne likt å sett bilmekanikeren som stod døgnet rundt å reparerte biler for kjente og ukjente HELT gratis :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...