ketilgd Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg og en kammerat skal bygge en pc for en fyr, og muligens flere for andre senere. Det jeg lurte på var hvor mye vi skal kreve i betaling for å bygge den for ham? Det er ikke en fyr vi kjenner godt. Hva ville dere tatt i betaling? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 100-150kr timen. Er det jeg pleier å ta iallfall.. litt billig kanskje, men lettjente penger for en stakkars 17-åring Gjør det forresten gratis for gode venner Lenke til kommentar
twarr Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er da bare gøy å bygge pc'er!! Eventuelt la de gi deg det de vil gi deg! Personlig tar jeg absolutt ingenting for å bygge pc'er, men det hender at jeg får betaling for det... Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 0,- Hvem gidder å bygge en PC for en man ikke kjenner gratis??Biatch Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ville tatt betaling, iallefall visst du ikke kjenner fyren så godt. Det som er kipt er visst noe ikke fungere, og du må stresse for å få ting til å funke. Derfor holder jeg meg vekke fra å bygge pcer til andre. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 0,- Hvem gidder å bygge en PC for en man ikke kjenner gratis??Biatch en tjeneste er en annen verdt.. Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvordan klarer dere å overbevise andre om å la dere bygge en maskin til dem, isteden for at de skal løpe å kjøpe på nærmeste elkjip?? Blir de ikke veldig opphengt i dette med garanti om ting skulle gå galt?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Spørs hvor gammel du er, hvor mye tid du bruker på det, og hvilket land du er i. 50-100$ for jobben er vel greit. Lenke til kommentar
ketilgd Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg er selv 19, og studerer IT på høgskolen i Stavanger. Har bygd rundt 5 pc-er. Kammeraten( Naboen min), går på ungdomskolen og er nesten like god som meg med Data, og folk på skolen vet at han er god. Derfor er det folk spør han om han vil bygge pc-er for dem. Og vi skal bygge pc-en sammen, det fordi det er lettere å gjør alt riktig og fordi vi da kan dele på risikoen om skulle gå galt. Selvfølgelig er det litt gøy og bygge pc-er, men når en skal bygge for folk en ikke kjenner så godt, må man ta betaling med tanke på risiko og at vi bruker vår tid på dette. Selvfølgelig ville jeg gjort det gratis for familie og venner, men det er ikke så stor pågang fra den fronten akkurat nå. Selv tenkte jeg på å kreve mellom 500 og tusen kroner, men det blir kanskje litt for mye? Gi meg tilbakemelding på hva dere mener. Lenke til kommentar
Booth Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 De billigste webshopene tar 500 spenn for å bygge maskinene for kundene, så å legge seg så veldig mye over det er kanskje ikke en fordel. Men 500 er jo en fornuftig pris. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Er det kompis så ta det gratis. Er det slektninger så ta deg betalt! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 0,- Hvem gidder å bygge en PC for en man ikke kjenner gratis??Biatch Det gidder eg å gjøre. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvis du tar betalt er du kasnje mer ansvarlig hvis noe ikke funker ? Surt å måtte erstatte en Cpu til 1,5k på lønnen til 1k. Hvis du gjør det gratis er det hvert fall ikke noe problem å frata seg ansvaret. Feil kan jo skje uansett hvor god du er. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 De billigste webshopene tar 500 spenn for å bygge maskinene for kundene, så å legge seg så veldig mye over det er kanskje ikke en fordel. Men 500 er jo en fornuftig pris.Legg merke til at webshopene kun setter sammen hardwaren, og tar ekstra for å innstallere windows og alt annet. Hvis man bygger selv så har man også muligheten til å legge inn OS og programmer gratis fra en av sine egne CD'er. (Pirk: henviser til Linux da) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvordan overbevise? Var det da, Jeg er 16selv, har en god CV med Kursbevis på "Bygg PC og Generel Feilsøking i bla bla bla" bare og snakke litt om PC, kan du noe om PC så kan du sikkert mye mer en han du skal bygge for, og da er det enkelt og overtale din kunde 300-450kr er bra pris er han frekk, si 700kr Kammerater: Gratis med noen untakk.. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Synes det er viktig å skille mellom å bygge PC og innstalere programvare. Bygge PC= 1 time Installere programvare = 1-5 timer Kan være utrolig mye knot og innstalere software med nyeste oppgradering osv... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jobber som serviceteknikker i Databutikk. Det å bygge en maskin, og installere programmvare tar en times tid... Ville ikke finne på å ta betalt for dette privat... Det ble nevnt, som sant er, at den ene tjenesten er den andre værdt! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det ble nevnt, som sant er, at den ene tjenesten er den andre værdt! Du har veldig rett! Har selv fått en flaske vin eller to, gormet-middager, og til og med tilbud om sex.. hehe 8) Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jobber som serviceteknikker i Databutikk. Det å bygge en maskin, og installere programmvare tar en times tid... Hvis man skal kunne innstalere programvare på under 1 time må man ha en fast cd man innstallerer. Da legger man ikke først inn Windows XP. Så nyeste drivere til hovedkort, så lydkort, skjermkort, usb-drivere osv. Så må man aktivere Windows, så legge inn SP1. Deretter må man ordne opp i konflikter lydkortet har med nettverkskortet. Legge inn bildebehandlingsprogrammer og skrivedrivere. Deretter sette opp scanneren slik at den fungerer sammen med alt annet. Dette tar TID. Selvfølgelig skal man ta seg betalt for oppgaver man gjør... Hvis man ikke ordner det opp internt da. Men kjenner man ikke personene så godt så er det vel tvilsomt om de gjør en gjentjenste i nær fremtid. Skulle gjerne likt å sett bilmekanikeren som stod døgnet rundt å reparerte biler for kjente og ukjente HELT gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå