sme Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Har nettopp kjøpt meg nytt kamera og endte opp med nikon coolpix s50. Nå lurer jeg på om jeg har valgt riktig? Burde jeg heller ha kjøpt et annet kamera? (kjøpte det på elkjøp og skal bruke det kritisk i 30 dager før jeg bestemmer meg;) Takknemlig for svar:) Endret 12. august 2007 av sme Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) hmm.. Er du ikke fornøyd!? EDIT: Ikke... Endret 17. august 2007 av Bone Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Har nettopp kjøpt meg nytt kamera og endte opp med nikon coolpix s50. Nå lurer jeg på om jeg har valgt riktig? Burde jeg heller ha kjøpt et annet kamera? (kjøpte det på elkjøp og skal bruke det kritisk i 30 dager før jeg bestemmer meg;) Det spørs jo akkurat hva slags kamera du ville ha det. Hvis det er bildekvaliteten som står i fokus, er det nok feil kamera, rett og slett fordi konstruksjonen med innebygget objektiv er et kjempekompromiss, som er nødt til å gå utover optiske kvaliteter. Er det derimot viktig at det er lite og kompakt, og går i en skjortelomme, er det jo kanskje ideelt. Da er det rett kamera for det, og du burde neppe kjøpt noe annet. Er ikke alltid bildekvaliteten er det viktigste, og den er neppe direkte dårlig. Men du hadde nok fått samme bildekvalitet for en mindre penge, men da måtte du ta til takke med et fysisk mye større kamera. Lenke til kommentar
sme Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Takk for svar! Størrelsen på kameraet er av mindre betydning. Det jeg legger mer vekt på er billedkvalitet og hvor kjapt kameraet fokuserer og tar bilder,både med og uten blits, gjerne muligheten til å ta flere bilder i serie. Samtidig som det er mulig å gjøre enkle innstillinger selv. Kameraet blir nok mest brukt til å ta bilder av barn i aktivitet. Det gamle kameraet jeg nå har byttet ute er et canon ixus v2, så derfor har jeg ikke så mye sammeligningsgrunnlag;) Det jer har erfart fram til nå med nikon-kameraet er at det fokuserer ganske lenge før bildet blir tatt, går fra uklart til klart flere ganger før det bestemmer seg. Etterpå vises bildet forholdsvis lenge før nytt bilde kan taes. Kanskje kan dette stilles inn, men ennå har jeg ikke funnet noen funksjon for tid for visningsbildet. Derfor er det vanskelig å ta kjappe bilder etter hverandre. Samtidig synes jeg batteriet utladdes relativt raskt, men det må man kanskje regne med når det er 3 tommers skjerm?? Men bildene blir fine, i alle fall sammenlignet med v2;) Har egentlig lyst til å prøve ut et av de nyere canon-kameraene før jeg bestemmer meg, for å kunne sammenlikne kameraene i mitt bruksområde. Mannen som solgte med nikon-kameraet fortalte meg at canon ikke hadde gjort noe med optikken siden de startet ixus-serien. Stemmer dette? Han mente også at det var en fordel med nikon-kameraet at linsen var inne i kameraet ettersom det beskyttet den bedre. Jeg fortsetter å teste ut dette kameraet og håper noen kan komme med innspill til det jeg har skrevet her. Gjerne også tips til kameraer som kan passe til mitt bruk:) Mannen som solgte meg dette kameret fortalte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå