Snorre Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er sikkert mange her på forumet som har søkt på høyere utdanning. Selv er jeg en av dem. Kom på at det ville være interessant å høre hvor dere andre forumbrukere har søkt og kom inn. Selv søkte jeg på økonomi og administrasjon (Høyskolen i Bergen og Norges Handelshøyskole), Psykologi (Universitetet i Bergen), IKT (Universitet i Bergen) og noen andre/like fag i andre byer. Kom inn på psykologi og er godt fornøyd med det. I morgen er det informasjonsmøte for det psykologiske fakultet og de andre fakultetene på universitetet i Bergen. Og på tirsdag er det felles informasjonsmøte for alle studentene ved universitetet i Bergen. Selv er jeg både spendt og litt nervøs foran studiene nå. Men jeg regner med at det skal gå bra. En god annledning til å få seg nye venner er det også, siden omtrent alle vennene mine har dratt i militæret, på folkehøyskole, eller til andre byer. Så fortell ivei! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 spennende. Selv kom jeg inn på instrumental utøving på musikkhøyskolen i Oslo. Søkte også samme studium på NTNU i trondheim. Kom in begge steder og er godt fornøyd, men velger Oslo. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Søkte på forskjellige ting, men hovedsaklig ville eg inn på IKT ved Universitet i Bergen og er tatt inn her - så i morgen blir det orienteringsmøter og 'tvilsomme' faddermøter Det kan bli.. interessant. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Søkte på Midtøstenkunnskap(UiB), Sammenliknende Politikk(UiB), Politisk Økonomi(UiB) og Samfunnsøkonomi (UiB). Kom inn på førstevalget som var Midtøstenkunnskap. Fornøyd med det og gleder meg til info dagen i morgen Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Søkte litt forskjellig, men kom inn på jus ved Universitetet i Tromsø. Første dag i morgen. Jeg er helt utrolig nervøs for at jeg ikke skal klare studiet å henge med på studiet eller stryke på eksamen eller noe sånt, men det er vel bare å bite tenna sammen og hoppe i det. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Mange UiB-mennesker i denne tråden. Bergen er en fin by å studere i. Jeg er også så heldig at jeg bor her fra før, så jeg kan dermed vente litt med å flytte ut. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Mange UiB-mennesker i denne tråden. Bergen er en fin by å studere i. Jeg er også så heldig at jeg bor her fra før, så jeg kan dermed vente litt med å flytte ut. 9266598[/snapback] Same here. Bo hjemme, militæret, tjene penger - så flytte ut .. en eller annen gang Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hva var inntakskravene for psykologi i år, vet du det? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Hva var inntakskravene for psykologi i år, vet du det? 9287771[/snapback] Nei, egentlig ikke. Skal se om jeg ikke finner ut av det. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hadde du vært en engel Jeg prøver å finne inntakskrava, og poeng man må ha, men er dårlig med det.. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Skal selv ta eiendomsmegling i Bergen(Bi) første året. Søkte på det samme i Telemark, men kom desverre ikke inn. Har uansett en del kamerater fra folkehøyskole og hjemmefra som allerede har reist hittil så ser uansett fram til dette vi treffes vel tilfeldigvis ei gang en plass i Bergen sentrum, hehe Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Hadde du vært en engel Jeg prøver å finne inntakskrava, og poeng man må ha, men er dårlig med det.. 9289970[/snapback] Tok en titt på listen over de tilbudene jeg hadde fått om studieplass. Der står det at poenggrensen i kvote var 46.8. Så man måtte altså ha 46.8 poeng for å komme inn på psykologi årsstudium iår. Jeg vet ikke poengkvoten til bachelor-programmene i psykologi til UiB. Når det er sagt kommer alle poengsummene for fjoråret (Mitt år) i et søkeinformasjonshefte dere får utdelt på siste året på videregående. Så det er bare å vente. Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hva var inntakskravene for psykologi i år, vet du det? 9287771[/snapback] Poenggrenser Endret 15. august 2007 av Aquageek Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Søkte Profesjonsstudiet i Psykologi ved alle universitetene og kom inn på UiT, UiB og NTNU... Venter fortsatt på opptaket til UiO, så inntill videre er det NTNU jeg skal begynne på til våren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå