Qwark Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Har en listview med 4 columns. men finner ikke ut hvordan jeg skal få hentet ut teksten i andre kollone. Metoden som legger til elementene i listview ser slik ut: private void tracert_RouteNodeFound(object sender, VRK.Net.RouteNodeFoundEventArgs e) { ListViewItem item = routeList.Items.Add(e.Node.Address.ToString()); item.SubItems.Add((item.Index + 1).ToString()); ListViewItem.ListViewSubItem hostNameItem = item.SubItems.Add(String.Empty); item.SubItems.Add(e.Node.Status == IPStatus.Success ? e.Node.RoundTripTime.ToString() : "*"); if (e.Node.Status == IPStatus.Success) { Dns.BeginGetHostEntry(e.Node.Address, new AsyncCallback(this.OnGetHostEntry), hostNameItem); } } Ville det muligens vært lettere å bruke datagridview? Endret 12. august 2007 av Qwark Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 men finner ikke ut hvordan jeg skal få hentet ut teksten i andre kollone. 9265409[/snapback] Jeg vil tro man bruker ListView1.Items([indeks]).SubItems(0).Text;. Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 listview1.items er ikke en metode, og jeg kan ikke legge inn index som argument... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er bare enkelte her som skriver VB-syntax selv i C#-forumet. For å rette opp det aadnk skriver: ListView1.Items[indeks].SubItems[1].Text; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå