Gå til innhold

Fire kjerner og spill


BIG BOY

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pc,en min og tenkte at fire kjerner må da være bedre enn to.

Så leste jeg et sted at det er få spill som er kompatible med fire kjerner??

Dette er kanskje noe som er godt kjent blant spillfolket, men her i huset spilles det bare når undommene er på besøk. (Og de har lenge lurt på om ikke farsan skal oppgradere snart)

 

Er dette riktig og at jeg heller bør gå for 2 kjerner og høyere frekvens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crysis er et spill som vil ha støtte for både to og fire kjerner. Dermed vil det være en fordel med Quad, men det vites ikke hvor stor denne fordelen vil bli. Rage vil visstnok ikke ha støtte for flere kjerner, så da er det klokkefrekvensen som har mest å si.

 

Det store spørsmålet er jo hvor mange spillprodusenter som kommer til å implementere støtte for flere kjerner i sine spille og hvor raskt de gjør dette. Dersom Crysis er det eneste spillet i løpet av de neste to årene som klarer å utnytte en Quad sånn høvelig, da kan man like gjerne kjøpe en Duo i denne omgang.

 

Jeg satser på Quad og krysser fingrene!

Lenke til kommentar

Du kan utmerket godt kjøpe 4 kjerner, det er MYE bedre enn 2. Problemet med dagens spill er at de bruker kun en av dem. Du vil ikke merke forskjell i spill selv om du kjøper 4 kjerne siden prosessoren er et av de sterke leddene i systemet når det gjelder spill. Det er derimot skjermkortet som har noe å si. Siden du ikke kommer til å spille selv, kjøper du nok ikke det heftigste(4000kr+) skjermkortet, derfor vil cpuen uansett ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...