Dings Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei, igjen folkens! Jeg har et aldri så lite problem som noen her kanskje kan hjelpe meg med. Av og til når jeg bruker PCen min klikker den fullstedig. Vekslefilen går ammok (omkring 800-900MB) og PCen bruker pluteslig ALT minnet mitt (512MB). Dette resulterer i at PCen går utrolig tregt. Har ikke funnet helt ut når / hvorfor det skjer, men det skjer spesielt når jeg åpner .mpg/.avi filer (uavhengig av program de åpnes i). Kjører XP og når jeg trykker Ctrl+Alt+Del får jeg opp masse "fin info" om hva som egentlig skjer... Det er alltid explorer.exe som lager problemet. i tilleg til de vanlige kolonnene som bruk av CPU og minne har jeg satt opp noen fine rader for "sidefeil", "bruk av virituelt minne" og "vekslebart minne". Når explorer.exe "klikker" får jeg opp rundt 100.000.000 sidefeil om ikke mer (husker ikke tallet). det er utrolig irrriterende da PCen ikke kan brukes i 2-5 min. Kan selvfølgelig være fint med en pause fra arbeidet, men jeg vil bestemme selv når det skal være Så, mitt spørsmål: Er det noen av dere som vet hva dette kan skyldes?? Mvh. Dings Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Sansynligvis en feil i windows eller internett eksplorer. Det fører til at du får "minne-lekasje". Altså at noe driver og skriver noe innigranskaugen til minnet uten at programmet selv skjønner at noe er galt. Ting du kan gjøre: * Laste ned og innstallere aller oppdateringer til windows og IE. Hvis det ikke fungerer eer nok det beste å innstallere windows på nytt. Da tipper jeg problemene forsvinner.. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 instalere windows på nytt ar jeg nettopp gjort (ikke pga. dette problemet, men jeg hadde så mye rot at jeg like godt faormaterte). Laster også ned alle de automatiske oppdateringene som hopper så fint opp i XP... Er det virkelig ingen andre forslag på hva som akn være galt? Mvh. Dings Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Dings, jeg har akkurat samme problemet som deg! Prøver også å finne ut hva årsaken kan være. Som regel er det når jeg prøver å åpne en DivX film, men det kan også skje bare jeg bruker vanlig explorer for å kikke på filene mine. Det som har gjort debuggings arbeidet mitt vanskeligere er at jeg gjorde en del hardware forandringer før feilen begynte. Men i likhet med deg har jeg akkurat formatert, og lagt inn XP på nytt. Grunnen er at jeg akkurat satt inn en ny Seagate Barracuda V 120GB disk. Ett par uker før satte jeg også inn en tredje RAM-brikke. Jeg har et annet problem også, med at PC'n rebooter og henger seg omtrent en gang om dagen, men tror jeg har funnet ut at det er mitt Gainward Ti4200 som er defekt. Hva slags hardware har du? Hvilke programmer kjører du? De vanligste programmene jeg kjører når feilen oppstår er DC++ (P2P), Increadimail (mail agent), og Winamp 3. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Hei! Tja.. hvilke programmer bruker jeg når feilen oppstår? det kan være ca. hva som helst. Helt generelt er vel Outlook Ekspress, msn, mIRC og Winamp åpne hele tiden. Har fått feil med bare de programmene. Ellers pleier det av og til komme når jeg starter DC (ikke ++), og idag kom det også når jeg skulle kjøre WinMX. Av hardware har jeg: Asus A7V333-R AMD xp1800+ (ikke klokket) 2x256 PC2700 DDR-minne (en Kingston og en Apacer-brikke) 1stk. WD 80 GiB POV GF4 Ti4200XP (ikke klokket) Et eller annet TV-kort (PCI) Matrox Mystice (skjermkort nr2, PCI) Et eller annet nettverkskort LG-brenner Creative DVD-ROM 340W Chieftech PSU Og det var vel det... Håper du har litt bedre anelse om hva problemet skyldes enn det jeg har, for jeg har enda ikke funnet ut hva som er galt Mvh. Dings Lenke til kommentar
Hevi Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 les: http://www.yehweb.com/tech/winxp_tweaks.php#avi Dette kan være ditt problem. Windows er veldig svak på store filer, men det er lett å løse.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå