FCW Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er i innkjøringsfasen (les: overtalelsesfasen) for å kjøpe oss en flatskjerm TV, og har orientert meg litt på diverse nettsider rundt om kring. Har et digert beist av en 32" CRT, og tenker at når vi har levd med den, kan vi like gjerne smelle til med en 37-42" LCD" Tenker å bruke 0 til 14000 kr. TV'en skal brukes til film/TV, samt stuePC for visning av bilder, etc. Har CanalDigital parabol (vurderer evt. det nye bakkenettet når det blir klart) Har foreløpig blinket meg ut en modell: Sony KDL 40D3000, som jeg ser har 100 Hz oppdateringsfrekvens. Gir 100Hz oppdateringsfrekvens alltid bedre bilde, kontra 50Hz? Eventuelt noe negativt med 100Hz? Var på Lefdal hin dagen og såg en Sharp 37" med 100Hz, den hadde, i mine øyne, en ganske strøken billedkvalitet sammenlignet med de andre TV'ene ved siden av. Om det skyldes 100Hz'en eller andre ting.....hvem vet?! Måtte bare lufte tankene litt, takksam for alle synspunkter FC Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har foreløpig blinket meg ut en modell: Sony KDL 40D3000, som jeg ser har 100 Hz oppdateringsfrekvens. Gir 100Hz oppdateringsfrekvens alltid bedre bilde, kontra 50Hz? Eventuelt noe negativt med 100Hz? 9265232[/snapback] hvis jeg skulle kjøpt i dag ville det blitt sonyen ja, siklet på den i sony centeret en del ganger... har sett den ved siden av en kdl-40v2500 i butikk som ikke har 100hz, men klarte ikke å se vesentlig forskjell ved bevegelser. (spiderman dvd) men iflg tester er visst d3000 en av de beste lcd'ene for sport og billedmateriale med mye panorering. spør i en butikk om å få noe fotball på skjermen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå