Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får små sår på kroppen, hva er det?


Complexity

Anbefalte innlegg

Hei forumfolk =)

 

Har di siste dagene fått små sår i annsiktet, og på halsen.

 

Er liksom en liten hudflekk som stikker ut, og bare man er borti den, så detter den av og blir små røde sår, akkurat som at litt av det ytterste hudlaget detter av.

 

Fikk på fingern og, og det blir bare større å større.

Huden rundt såret er løsnet fra det andre hudlaget liksom, så bare jeg er borti huden rundt såret, så flasser den og av..

 

Noen som vet hva det kan være? forkjølelses-sår? har vært litt småforkjølet i ca 2 uker i strekk nå.. snørrete og litt gurglete i halsen..

 

Noen som vet? begynner å irritere meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida. Jeg var en av mange som fikk brannkopper i sjøforsvaret ( :w00t: midlertidig sendt hjem pga stor smittefare :w00t: )

 

Verken jeg selv eller noen andre jeg hørte om hadde brannkopper over hele kroppen. De aller fleste hadde det bare på ett område og de aller fleste på hendene og/eller ansiktet/halsen.

 

Brannkopper smitter ved kontakt, (tror jeg) så det er vel naturlig at det er desse kroppsdelene som blir oftest utsatt.

Lenke til kommentar
Neida. Jeg var en av mange som fikk brannkopper i sjøforsvaret ( :w00t: midlertidig sendt hjem pga stor smittefare :w00t: )

 

Verken jeg selv eller noen andre jeg hørte om hadde brannkopper over hele kroppen. De aller fleste hadde det bare på ett område og de aller fleste på hendene og/eller ansiktet/halsen.

 

Brannkopper smitter ved kontakt, (tror jeg) så det er vel naturlig at det er desse kroppsdelene som blir oftest utsatt.

9275236[/snapback]

 

Takk for fyldig og hjelpende svar :)

 

Nå kan jeg bare stusse på hvordan vi alle sammen har kommet i kontakt med hværandre :p

 

Edit: hvor lenge varer brannkoppene da?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Neida. Jeg var en av mange som fikk brannkopper i sjøforsvaret ( :w00t: midlertidig sendt hjem pga stor smittefare :w00t: )

 

Verken jeg selv eller noen andre jeg hørte om hadde brannkopper over hele kroppen. De aller fleste hadde det bare på ett område og de aller fleste på hendene og/eller ansiktet/halsen.

 

Brannkopper smitter ved kontakt, (tror jeg) så det er vel naturlig at det er desse kroppsdelene som blir oftest utsatt.

9275236[/snapback]

 

Takk for fyldig og hjelpende svar :)

 

Nå kan jeg bare stusse på hvordan vi alle sammen har kommet i kontakt med hværandre :p

 

Edit: hvor lenge varer brannkoppene da?

9278051[/snapback]

 

Trenger ikke å ha kommet i direkte kontakt. Det kan være nok at man tar i for eksempel en fjernkontroll eller mobiltelefon som en "brannkoppbærer" har tatt i tidligere.

I perioden jeg og de andre som var smittet var hjemme, måtte resten av guttene på båten vaske sykt nøye hver eneste dag på grunn av denne smittefaren. (hehe, suckers!)

 

Hvor lenge det varte med meg husker jeg ikke helt. Mener på jeg fikk en uke fri etter jeg startet på en kur med antibiotikatabletter og bakteriedrepende krem. Da jeg kom tilbake var det fremdeles ikke helt borte, så jeg tror jeg fikk meg enda en uke hjemme. Lenge siden jeg var i sjøforsvaret nå, men det er sikkert ikke fryktlig feil det jeg skriver her.

 

Selv etter at det er ”over”, vil man ha en del merker etter brannkoppene. (De har jo påført sår i huden, så det vil bli noe arrdannelse) Hvor mange uker dette viste husker jeg ikke, men det gikk helt bort etter hvert.

 

PS: Det er stor sjanse for at du vil kunne smitte flere rundt deg. Prøv å ha ekstra god hygiene. Vask deg regelmessig på hendene og for all del ikke pirk i sårene.

Vi kan jo heller ikke slå fast at dette faktisk er brannkopper. Uansett: Dra til legen så fort som mulig å få dette undersøkt.

 

Skriv en post etter legebesøket da.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...