Complexity Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei forumfolk =) Har di siste dagene fått små sår i annsiktet, og på halsen. Er liksom en liten hudflekk som stikker ut, og bare man er borti den, så detter den av og blir små røde sår, akkurat som at litt av det ytterste hudlaget detter av. Fikk på fingern og, og det blir bare større å større. Huden rundt såret er løsnet fra det andre hudlaget liksom, så bare jeg er borti huden rundt såret, så flasser den og av.. Noen som vet hva det kan være? forkjølelses-sår? har vært litt småforkjølet i ca 2 uker i strekk nå.. snørrete og litt gurglete i halsen.. Noen som vet? begynner å irritere meg.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 kan legge til at en veninne og en kompis har fått akkurat samme type sår i annsiktet, men ikke like kraftig som jeg har det, og de fikk det etter meg.. Lenke til kommentar
skraml Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Sårene du beskriver, og det faktum at vennene dine også har blitt smittet får meg til å tro at dette er brannkopper. Lenke til kommentar
thrml Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Du har nok dessverre fått svartedauden.. Neida.. Ontopic: Virker som brannkopper som han over sa. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 hmm.. jeg har alldri hatt brannkopper før, men veninnen min har hatt det 2 ganger før.. men takk for svar, kan prøve å sjekke ut om det er brannkopper Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er det noko allà dette? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Er det noko allà dette? 9270453[/snapback] Damn nei er nokk ikke så store sår ^^ Men, en ting modern stusset på, er at om det skulle være brannkopper, så skulle det jo da være mange flere? og over hele kroppen? har jo bare på halsen og rundt munnen.. Lenke til kommentar
skraml Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Neida. Jeg var en av mange som fikk brannkopper i sjøforsvaret ( midlertidig sendt hjem pga stor smittefare ) Verken jeg selv eller noen andre jeg hørte om hadde brannkopper over hele kroppen. De aller fleste hadde det bare på ett område og de aller fleste på hendene og/eller ansiktet/halsen. Brannkopper smitter ved kontakt, (tror jeg) så det er vel naturlig at det er desse kroppsdelene som blir oftest utsatt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Neida. Jeg var en av mange som fikk brannkopper i sjøforsvaret ( midlertidig sendt hjem pga stor smittefare ) Verken jeg selv eller noen andre jeg hørte om hadde brannkopper over hele kroppen. De aller fleste hadde det bare på ett område og de aller fleste på hendene og/eller ansiktet/halsen. Brannkopper smitter ved kontakt, (tror jeg) så det er vel naturlig at det er desse kroppsdelene som blir oftest utsatt. 9275236[/snapback] Takk for fyldig og hjelpende svar Nå kan jeg bare stusse på hvordan vi alle sammen har kommet i kontakt med hværandre Edit: hvor lenge varer brannkoppene da? Endret 14. august 2007 av Complexity Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Du har nok dessverre fått svartedauden.. Neida.. Ontopic: Virker som brannkopper som han over sa. 9269345[/snapback] Skall si jeg lo da jeg leste det første der Lenke til kommentar
skraml Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Neida. Jeg var en av mange som fikk brannkopper i sjøforsvaret ( midlertidig sendt hjem pga stor smittefare ) Verken jeg selv eller noen andre jeg hørte om hadde brannkopper over hele kroppen. De aller fleste hadde det bare på ett område og de aller fleste på hendene og/eller ansiktet/halsen. Brannkopper smitter ved kontakt, (tror jeg) så det er vel naturlig at det er desse kroppsdelene som blir oftest utsatt. 9275236[/snapback] Takk for fyldig og hjelpende svar Nå kan jeg bare stusse på hvordan vi alle sammen har kommet i kontakt med hværandre Edit: hvor lenge varer brannkoppene da? 9278051[/snapback] Trenger ikke å ha kommet i direkte kontakt. Det kan være nok at man tar i for eksempel en fjernkontroll eller mobiltelefon som en "brannkoppbærer" har tatt i tidligere. I perioden jeg og de andre som var smittet var hjemme, måtte resten av guttene på båten vaske sykt nøye hver eneste dag på grunn av denne smittefaren. (hehe, suckers!) Hvor lenge det varte med meg husker jeg ikke helt. Mener på jeg fikk en uke fri etter jeg startet på en kur med antibiotikatabletter og bakteriedrepende krem. Da jeg kom tilbake var det fremdeles ikke helt borte, så jeg tror jeg fikk meg enda en uke hjemme. Lenge siden jeg var i sjøforsvaret nå, men det er sikkert ikke fryktlig feil det jeg skriver her. Selv etter at det er ”over”, vil man ha en del merker etter brannkoppene. (De har jo påført sår i huden, så det vil bli noe arrdannelse) Hvor mange uker dette viste husker jeg ikke, men det gikk helt bort etter hvert. PS: Det er stor sjanse for at du vil kunne smitte flere rundt deg. Prøv å ha ekstra god hygiene. Vask deg regelmessig på hendene og for all del ikke pirk i sårene. Vi kan jo heller ikke slå fast at dette faktisk er brannkopper. Uansett: Dra til legen så fort som mulig å få dette undersøkt. Skriv en post etter legebesøket da. Lykke til. Lenke til kommentar
skraml Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Har sårene forsvunnet? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ta en rask konsultasjon hos en lege. Det er faktisk verdt de 100 kronene man må betale i gebyr i tilfelle det er noe alvorlig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Har sårene forsvunnet? 9382300[/snapback] Sårene er der enda men om man tar ett plaster med bakteriedrepende salve på, så forsvinner dem hadde det på 1 av dem en natt, og det forsvant over natten da har bare ikke orket å gjøre det på noen av di andre ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå