Gå til innhold

Trådløs tastatur og mus for Linux (ubuntu)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen spesifikke anbefalinger, men jeg tror de aller fleste trådløse løsningene fungerer ut-av-boksen. Iallfall virket ps/2-settet mitt uten noen form for drivere.

Men det er mulig du er på jakt etter et tastatur som ser ut som cockpit-en på et jagerfly? Og at alle funksjoner virker som de skal – eller?

Lenke til kommentar
Noen som vet om en billig trådløs mus og tastatur pakke som fungerer sammen med linux? Først og fremst ubuntu.

Rekkevidde trenger ikke være lengre en 4-5 meter. Jeg skal bruke det sammen med en Pc som skal stå koblet til TVen.

9265089[/snapback]

Har enda ikke funnet noe som ikke funker, dog, har ikke testet all verden, men noe har det nå blitt (kubuntu)

Jeg vet ikke hva du legger i veldig rimelig, men personlig ville jeg ha gått for dette :

https://prisguiden.no/product.php?productId=77783 (564.-)

i_335466-564x376.jpg

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har enda ikke funnet noe som ikke funker, dog, har ikke testet all verden, men noe har det nå blitt (kubuntu)

Jeg vet ikke hva du legger i veldig rimelig, men personlig ville jeg ha gått for dette :

https://prisguiden.no/product.php?productId=77783 (564.-)

i_335466-564x376.jpg

9317846[/snapback]

Det virka bra, funker hutigtaster å slikt og eller? Hadde vært konge om play, pause osv funka i VLC. Gjør livet litt lettere ;) Ellers er det ikke noe must. Jeg gidder bare ikka dra på et tastatur som er ledning på.. Alltid noen som snubler i det osv..

Lenke til kommentar

Jeg er også på utkikk etter et trådløst sett som skal brukes på en PC med Kubuntu.

Den pc'en Kubuntu skal inn på, skal stå i et skap, omtrent tre meter og hundre og åtti grader fra nesa mi, altså bak meg.

Jeg har et gammelt trådløst sett i dag (Logitech etellerannet jeg kjøpte i 2002), men det finnes ikke rekkevidde på det, er godt under 1 meter.

Er det sånn og forstå at trådløse enheter som ikke bruker bluetooth, må ha nærmest direkte siktlinje til basen for å virke; altså vil ikke en base som står i skapet tre meter bak meg fungere med annet enn bluetooth?

Bluetooth-sett er jo relativt dyre i dag, og siden PC'en kun skal brukes til xterms, surfing og email, har jeg ikke behov for fjørten fancy multimediaknapper og LCD-display.

Finnes det noe brukande til under 400,- tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...