sirtommen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Noen som vet om en billig trådløs mus og tastatur pakke som fungerer sammen med linux? Først og fremst ubuntu. Rekkevidde trenger ikke være lengre en 4-5 meter. Jeg skal bruke det sammen med en Pc som skal stå koblet til TVen. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har ingen spesifikke anbefalinger, men jeg tror de aller fleste trådløse løsningene fungerer ut-av-boksen. Iallfall virket ps/2-settet mitt uten noen form for drivere. Men det er mulig du er på jakt etter et tastatur som ser ut som cockpit-en på et jagerfly? Og at alle funksjoner virker som de skal – eller? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Jeg skal kun ha et helt plain oppsett. Vanlig tastatur og vanlig mus.. Men vil helst slippe kabler.. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Dette tror jeg skal funke, hvertfall gjør det det her hjemme fra ca. 3 meter, på en PC med LinuxMCE (bygget på Kubuntu). Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Noen som vet om en billig trådløs mus og tastatur pakke som fungerer sammen med linux? Først og fremst ubuntu. Rekkevidde trenger ikke være lengre en 4-5 meter. Jeg skal bruke det sammen med en Pc som skal stå koblet til TVen. 9265089[/snapback] Har enda ikke funnet noe som ikke funker, dog, har ikke testet all verden, men noe har det nå blitt (kubuntu) Jeg vet ikke hva du legger i veldig rimelig, men personlig ville jeg ha gått for dette : https://prisguiden.no/product.php?productId=77783 (564.-) Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Har enda ikke funnet noe som ikke funker, dog, har ikke testet all verden, men noe har det nå blitt (kubuntu) Jeg vet ikke hva du legger i veldig rimelig, men personlig ville jeg ha gått for dette : https://prisguiden.no/product.php?productId=77783 (564.-) 9317846[/snapback] Det virka bra, funker hutigtaster å slikt og eller? Hadde vært konge om play, pause osv funka i VLC. Gjør livet litt lettere Ellers er det ikke noe must. Jeg gidder bare ikka dra på et tastatur som er ledning på.. Alltid noen som snubler i det osv.. Lenke til kommentar
Z Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg er også på utkikk etter et trådløst sett som skal brukes på en PC med Kubuntu. Den pc'en Kubuntu skal inn på, skal stå i et skap, omtrent tre meter og hundre og åtti grader fra nesa mi, altså bak meg. Jeg har et gammelt trådløst sett i dag (Logitech etellerannet jeg kjøpte i 2002), men det finnes ikke rekkevidde på det, er godt under 1 meter. Er det sånn og forstå at trådløse enheter som ikke bruker bluetooth, må ha nærmest direkte siktlinje til basen for å virke; altså vil ikke en base som står i skapet tre meter bak meg fungere med annet enn bluetooth? Bluetooth-sett er jo relativt dyre i dag, og siden PC'en kun skal brukes til xterms, surfing og email, har jeg ikke behov for fjørten fancy multimediaknapper og LCD-display. Finnes det noe brukande til under 400,- tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå