Gå til innhold

Småprat om/rundt LOTRO!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Husker jeg prøvde en buddy key for et par måneder siden. Irriterte meg grønn over måten folk løper på i spillet. Gir meg følelsen av å spille Runescape med litt bedre grafikk :/

Har det forandret seg noe særlig?

Lurer også på om jeg skal kjøpe spillet, men er ganske usikker. Virker utrolig bugget og vet ikke om det er et veldig tidkrevende spill. Mengden damage man gjør virker også veldig lav, men det kan ha noe å gjøre med at jeg har spilt WoW i utrolig lang tid.

Lenke til kommentar
Lurer også på om jeg skal kjøpe spillet, men er ganske usikker. Virker utrolig bugget og vet ikke om det er et veldig tidkrevende spill. Mengden damage man gjør virker også veldig lav, men det kan ha noe å gjøre med at jeg har spilt WoW i utrolig lang tid.

Jeg syntes det var motsatt. veldig bug-fritt mmo spør du meg, med en veldig deilig launch. Nå har ikke jeg spilt lengre enn til lvl 11 eller no, men...

Damagen synes jeg egentlig var ganske lik som i WoW.

Btw, skjønner ikke hva som er galt med dette spillet, hehe. Får alltid lyst til å starte med det igjen, selv om jeg hver gang aldri kommer noe særlig inn i det, for så å slutte igjen.

Og nå har jeg redigert denne posten 5 ganger

Endret av GW
Lenke til kommentar

En god del bugs i instancer, spesielt Carn Dum...nå har jeg ikke vært der på en stund, men tror kanskje at 90% av gangene vi har vært der har det blitt bug (Helchgam....argh). Ellers så er GM'ene kjappe til å hjelpe oss, så det er vel ikke så veldig stort problem.

Ellers synes jeg det er et ypperlig spill :cool:

Lenke til kommentar

Regner med en retur til spillet i løpet av morgendagen. :)

Endte med en guardian på nesten 40 sist jeg spillte, men nå har jeg lyst å prøve noe nytt.

Tenker å lage meg en DD char, og det blir en Champion vil jeg tro... Jeg lurer da på hvilken rase som gir mest damage?

Er det mange som holder til på RP-serveren? Norsk/Scandinavian kinship? Ble litt lei av stemningen på de andre serverene da jeg testet de...

Lenke til kommentar

Og der var den igjen, ja. Hvilken rase gjør mest damage? Huff, liker ikke å lese sånt, og spesielt ikke når RP-serveren nevnes. Det er ille nok på de andre serverne, men på RP serveren er rollespill fokus. Det er vel liksom hele poenget med en RP server i første omgang. Hvorfor ikke spille en rase og klasse du faktisk liker i stedet for en som gjør mest mulig damage? ;)

Ikke misforstå, jeg kritiserer ikke noen spesielt. Jeg bare synes bare personligheten til karakteren du spiller er langt mer interessant en statsene hans eller hennes når det kommer til rollespill. ;)

Lenke til kommentar
Okey, har bestilt spillet (99 kr) fra komplett.no, men vet ikke om det er fremme før lørdag. Noen forslag til class og race? Tenker på quests på begynner området osv :)

Har spilt gjennom begynnerquestene med to hobbiter og med en alv og er kommet til lvl 9 med en mann, og mitt inntrykk er følgende:

1. Hobbitområdet The Shire er veldig koselig og stemningsfullt, men ikke så veeeeldig spennende at det gjør noe akkurat...

2. Alveområdet som du kommer til etter Thorins Hall er utrolig vakkert og mye mer spennende/interessant enn The Shire. Thorins Hall er også mye artigere enn Archet (Archet er introområdet både før mann og hobbit)

Sååå, hvis du har tenkt å ta det med ro og "kose deg" gjennom startområdene, anbefaler jeg alv eller dverg (dverger starter også i thorins hall). Men jeg anbefaler deg heller å velge det du synes virker mest interessant og komme deg fortest mulig forbi startområdene :thumbup:

Men en ting kan jeg anbefale, og det er å tenke gjennom om du ønsker å bruke karakteren din til PvMP....min lvl 50 char er alv champion, og jeg føler meg ikke direkte nyttig i PvMP, annet enn til å ganke "ensomme ulver" eller være lokkemat for burglars....men men, det kan godt hende det blir gjort noe med etter hvert, hva vet vel jeg? Hvis du ønsker å levle en char primært til bruk i PvMP (slik som det ser ut i dag), er det kanskje en idé å velge enten hunter, burglar eller lore-master. Hunter er jo ranged attack, burglar stealther og debuffer og lore-master kan stunne og sinke. Men, hvis du ikke er så interessert i PvMP, er det egentlig det samme, bortsett fra at hunter (og champion) er de mest spilte og minst etterspurte (i hvert fall på Snowbourne), selv om de selvsagt også er viktige i en gruppe...

Lykke til!!!

PS Moonshield! Skjønner ikke at du angrer på at du lagde elf champ....det er jo helt ypperlig, står ikke noe tilbake for man champ, eller dwarf champ for den slags skyld...Det er nok mer et spm om spillestil...ja, vi har ørlite mindre moral og mindre might, men i tillegg har vi bedre agility, som øker treffsjansene og større motstand mot poison og disease :new_woot:

Lenke til kommentar

Tja, personling liker jeg Archet best som startområde, men det er muligens fordi jeg startet min første char der. :p

Hvilke race/class du skal ha må du nesten prøve deg frem til selv. Hvis du har planer om å spille mye PvMP som zorian nevner, bør du nok gå for en class som passer for det.

Hunter er den beste klassen for PvMP, men er så enkelt at det rett og slett blir kjedelig. Ingen utfordring. Er basically bare å følge den store gruppen roote og spenne buen av og til..og fyre av en heartseeker for ekstrem damage innimellom.

Ser zorian nevner champs som dårlige i PvMP, dette er ikke tilfelle. De er ypperlige i PvMP.

Den mest ubrukelige classen er guardian naturlig nok...

Lenke til kommentar
Tja, personling liker jeg Archet best som startområde, men det er muligens fordi jeg startet min første char der. :p

Hvilke race/class du skal ha må du nesten prøve deg frem til selv. Hvis du har planer om å spille mye PvMP som zorian nevner, bør du nok gå for en class som passer for det.

Hunter er den beste klassen for PvMP, men er så enkelt at det rett og slett blir kjedelig. Ingen utfordring. Er basically bare å følge den store gruppen roote og spenne buen av og til..og fyre av en heartseeker for ekstrem damage innimellom.

Ser zorian nevner champs som dårlige i PvMP, dette er ikke tilfelle. De er ypperlige i PvMP.

Den mest ubrukelige classen er guardian naturlig nok...

Hm, har vel ikke spilt PvMP nok til å uttale meg da... :whistle: Hvordan er Champ'er gode i PvMP?? Vi har AOE-stun, som jeg har prøvd å benytte meg av, men som jo varer i bare 3 sec og er litt vanskelig å koordinere (men det kan fort være meg og min litt skrale erfaring da...har bare rank 2 :thumbdown: ). Ellers så er jo ikke vår ranged attack særlig bra akkurat, og rusher du fram for å ta ut noen er sjansen meeeget god for at en warg stunner deg eller en spider fanger deg, og du må bøte med livet selv.

Edit: Og vi har ikke en eneste buff....

Tips mottas med takk :thumbup:

Endret av zorian_x
Lenke til kommentar

Når det gjelder startområde er det helt logisk at hobbitenes område (the shire) er rolig og fredelig uten de helt store opplevelsene. De er tross alt en fredelig rase som stort sett holder seg for seg selv uten å involvere seg i resten av verden. I teorien kunne i derfor helt fint ha unngått både hobbiter og dverger som spillbare raser, da de ikke akkurat er viktige for historien bortsett fra en og annen hobbit og en enslig dverg. ;)

Lenke til kommentar
Når det gjelder startområde er det helt logisk at hobbitenes område (the shire) er rolig og fredelig uten de helt store opplevelsene. De er tross alt en fredelig rase som stort sett holder seg for seg selv uten å involvere seg i resten av verden. I teorien kunne i derfor helt fint ha unngått både hobbiter og dverger som spillbare raser, da de ikke akkurat er viktige for historien bortsett fra en og annen hobbit og en enslig dverg. ;)

Rolig og fredelig er en ganske så fin beskrivelse for the shire ja :!: Sliter litt med å holde meg våken etter hvert når jeg er der, men husker at jeg synes at det var litt kult å spille gjennom questene første gang.

Dvergene er nesten ikke med nei, men i appendiksene i boka er det jo nevnt noen slag der dvergene deltar (ved den sjøen ved lonely mountain om jeg ikke husker feil...? esgaroth...?), men de deltar jo også i rådet i rivendell og er ganske så sentral i hobbiten, for å si det mildt....så litt uenig med deg, men bare litt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...