anaconda Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Regner med at jeg får i meg nok grønnsaker. Spiser salat/agark/paprikaringer på brødskiven om morgen, og til lunsj. Spiser salat eller grønnsaker til middag. Men så skal jeg ha 2 frukt om dag. Kiwi er kjempegodt og det spiser jeg hver dag. I dag har jeg spist 2 Men bør kanskje variere med noe annet. Pære har jeg spist endel, men er lei. Samme gjelder fersken. Nashipære spiste jeg når det var å få kjøpt. Epler tåler jeg kke. Mango liker jeg ikke. Appenlsin? nei. Aner ikke hva annet enn kiwi jeg skal spise. Blir vel stort sett druer eller klementin når jeg finner det. Noen tips? Og kan frukt være skadelig for tennene? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Banan? Og ja, syrene i frukt kan vere skadelig for tennene. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Nei, banan liker jeg ikke. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det er jo anbefalt å drikke jus, for å få i seg en av de "fem om dagen". (Tines druejuice anbefales). Men vær obs. på mye syre i jusen, da. Hva med andre typer bær da? Jordbær? Blåbær? Det er vel ikke akkurat frukt, men inneholder vel mye av det samme? Har du smakt aprikos? Ananas? Melon? Gå en tur i butikken og se hva dem har i fruktdisken sin, da vel Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Det er jo anbefalt å drikke jus, for å få i seg en av de "fem om dagen". (Tines druejuice anbefales). Men vær obs. på mye syre i jusen, da. Hva med andre typer bær da? Jordbær? Blåbær? Det er vel ikke akkurat frukt, men inneholder vel mye av det samme? Har du smakt aprikos? Ananas? Melon? Gå en tur i butikken og se hva dem har i fruktdisken sin, da vel 9272057[/snapback] Ja, drikker ikke juice. Ikke bra for tennene. Drikker jo brus om kveldene, må tenke litt på tennene. Men da er vel druer bra å spise? En kiwi og litt druer hver dag, så får jeg vel i meg det jeg trenger. Ananas spiste jeg mye før. Sånn hermetisk. Tenkte litt på tørket frukt, men de var tilsatt sukker. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg vil kanskje tro det er en del sukker i druer, men jeg er ikke helt sikker. Liker du rosiner, da? Det finnes utrolig mange sorter frukt og grønt, så det beste er vel bare å prøve seg fram og finne noe man liker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå