Gå til innhold

Spise nok frukt & grønt

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg får i meg nok grønnsaker. Spiser salat/agark/paprikaringer på brødskiven om morgen, og til lunsj. Spiser salat eller grønnsaker til middag.

Men så skal jeg ha 2 frukt om dag. Kiwi er kjempegodt og det spiser jeg hver dag. I dag har jeg spist 2 :)

Men bør kanskje variere med noe annet. Pære har jeg spist endel, men er lei. Samme gjelder fersken. Nashipære spiste jeg når det var å få kjøpt.

Epler tåler jeg kke. Mango liker jeg ikke. Appenlsin? nei.

Aner ikke hva annet enn kiwi jeg skal spise. Blir vel stort sett druer eller klementin når jeg finner det. Noen tips?

Og kan frukt være skadelig for tennene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo anbefalt å drikke jus, for å få i seg en av de "fem om dagen". (Tines druejuice anbefales). Men vær obs. på mye syre i jusen, da. Hva med andre typer bær da? Jordbær? Blåbær? Det er vel ikke akkurat frukt, men inneholder vel mye av det samme? :hmm: Har du smakt aprikos? Ananas? Melon? Gå en tur i butikken og se hva dem har i fruktdisken sin, da vel :)

Lenke til kommentar
Det er jo anbefalt å drikke jus, for å få i seg en av de "fem om dagen". (Tines druejuice anbefales). Men vær obs. på mye syre i jusen, da. Hva med andre typer bær da? Jordbær? Blåbær? Det er vel ikke akkurat frukt, men inneholder vel mye av det samme? :hmm: Har du smakt aprikos? Ananas? Melon? Gå en tur i butikken og se hva dem har i fruktdisken sin, da vel :)

9272057[/snapback]

Ja, drikker ikke juice. Ikke bra for tennene. Drikker jo brus om kveldene, må tenke litt på tennene.

Men da er vel druer bra å spise? En kiwi og litt druer hver dag, så får jeg vel i meg det jeg trenger.

Ananas spiste jeg mye før. Sånn hermetisk. Tenkte litt på tørket frukt, men de var tilsatt sukker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...