Gå til innhold

Hvordan åpne bærbar_


Ståle

Anbefalte innlegg

Jeg har en FSC Celsius Mobile H WF2H, som jeg vil åpne for a ta vekk stov som har samlet seg opp igjennom årene.

 

Men far det ikke til. Noen som har kunnskaper om denne PCen? Fant ikke noe pa internett om det heller.

 

Har tatt utav HDDen, og 5skruer pa baksiden. Men det ser ut som det er noe haspe+greier inni foran. Som linker toplokket og resten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta også ut CD/DVD-rom og tastaturet. Vanligvis er de to hoveddelene i selve kabinettet holdt sammen med klips i tillegg til skruene som ligger på under- og baksiden. Disse åpner du enkelt ved å bruke ett skrujern i sprekken mellom de to delene (prøv deg frem for å se hvor mye makt du tør å bruke, hvis den sitter hveldig godt fast kan det hende det er flere skruer som må løsnes).

Lenke til kommentar

post-80362-1186941328_thumb.jpg

 

Den blanke dingen nederst ved siden av viften i nedre hoyre hjorne, kan jeg trykke inn. Men den popper ikke ut igjen. Aner ikke hva den er til.

 

post-80362-1186940947_thumb.jpg

 

Ingen lose deler, eller skruer. (utenom skjermen, men jeg vil helst unnga a losne den)

 

post-80362-1186940918_thumb.jpg

 

Det er en sann haspe+greie pa andre siden ogsa, men jeg far ikke rikket toplokket, fordi den er borti der skjermen moter resten av PCen. Og den nedre delen gar heller ikke, fordi kontaktene pa baksiden av PCen er der.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Men trenger du å ta den helt opp da? Spraye den med "luftpåboks" inni alle innganger og huller.. Hjelper ikke det å få bort mesteparten av støvet?

 

HAr nå riktignok ikk så mye peiling på det da.. . men... :)

Har en bærbar selv men den er fortsatt så ny at støvfjerning nok ikke er aktuelt ennå..

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...