Senitel Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 hei Går allmen gk på videregående.. Hvilke fag bør jeg velge til neste år(skal velge økonomiske) er det noen som har noen fag og anbefale? kunne tenkt meg noe innen data eller økonomi. tenkte litt på: Rettslære matte (hva bør jeg velge av x eller y?) engelsk markedsføring brukersystemer det blir sikkert 50 timer i uka og NO WAY om jeg gidder det... blir nesten nytt til og eliminere noen.. men vet ikke hvilke. hva går du og har du noe og anbefale? Takk... Senitel Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Akk... Nyter å gå på Medier&Kommunikasjon Grunnkurs... Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Skjønner ikke helt hvorfor du vil ta rettslære? Vet ikke om et eneste studium som krever rettslære. Du vil ikke få noen pluss ved inntak iaf. Foreslår at du tar flest mulig studierettningsfag, og gir faen i rene valgfag. (De får du ikke noe igjen for) Tar du 3 realfag over to år får du samtidig masse ekstrapoeng. Feks Mx, Fy/Bi, og Kj, så får du vel tilsammen 8 ekstrapoeng. Dvs har du et snitt på 5,2 får du et reelt snitt på 6,0.. Fett? :smile: Lenke til kommentar
t_man Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hva med å gjøre som jeg har gjort (går vk1). Har valgt Matte 2MX Fysikk 2FY Engelsk 2EN Alle tre fagene er 5-timers fag. Du kan ha maks 15 timer studierettningsfag, mener jeg å huske. Da har du 33 timer per uke. Går 'vanlig allmene', altså historie (nyere/eldre) og geografi. Det bør kanskje også tas med at matte og fysikk er de to fagene i den vidergående skole, hvor flest elever stryker i. Hvis man skal velge 2MX bør man ha karakteren 4 eller bedre fra 1MX. Lykke til :smile: _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-01-02 14:43 ] Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hmm.. hvis du kommer inn under reform 97 kullene så bør du iaf ta noen realfag. 2Fy er feks dritenkelt, og de som tar det nå kan jo lage eget formelhefte osv.. Med 2fy og 2mx kommer du inn på det meste. Tror det faktisk bare er rene matte og fysikk studier som krever 3mx og 3fy. De fleste tar de vel bare for poengene sin del.. :smile: Lenke til kommentar
tZar Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hvis du skal ha noe udanne deg innen noe økonomisk, så tror jeg du burde ta MY i stedet for MX... MX er mest rettet mot de som skal bli ingeniører og slikt, og blir ganske vannskelig 3dje året.... Du burde i alle fall ta noen tunge fordypninger slik at du får ekstepoeng (hvis det fortsatt eksisterer... er noen år siden jeg gikk på videregående... :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Skal du gå videre på data og den veien hadde jeg tatt litt ekstra matte (Veit det er drit kjedelig, men du tjener masse på det høyere opp i systemet) og kanskje litt ekstra engelsk (Sitter på en bunke databøker og du kan jo gjette hva språk de er skrevet på). Er forbannet over de få matte kunnskapene jeg har og som jeg sliter med enda. Om du kan ta et programmeringsvalgfag som pascal, c++ eller no så kommer det veldig godt med. Er ikke så viktig med hvilket språk du tar det er tankegangen i programmeringen som gjelder. HTML+xml og eventuellt java kommer jo alltids med. Da har du vel nok å stresse med? Eller du kan lese litt programmeirng på egen hånd slik at du står bedre rustet når du starter på en linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå