MiRaCL Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei Akkuratt satt sammen det nye opsettet. Asus p5k deluxe Intel Q6600 OCZ 2gb titanium alpha vx2 Når jeg boota opp maskinen første gang, så kom jeg inn i bios, men maskinen hang seg bare opp. Startet den om igjen om maskinen hang i bios. Rebootet den så en gang til og nå hendte det ikke noe merer. Vifter og alt slår seg på, men maskinen booter ikke , får ikke beep engang. Tok ut den ene ram brikka og alt fungerer flott. Uansett hvilken slot jeg putter denne ene brikka i så booter ikke maskinen. Har også prøvd å sette instillinger på ram manuelt i bios uten resultat. Hva tror dere? Defekt ram brikke? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jepp, defekt ram-brikke. Har samme problemet selv akkurat nå Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Här kommer det hjälp Dessa minnen kräver minst 2.1-2.2 volt så prova detta med en bricka och sätt i den andra. Fungerar inte det, gör rma genom butiken ni handlade hos eller sänd mig en epost med denna tråd linkad så tar vi det vidare därifrån Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Gjelder dette også for Reaper? Ble anbefalt av en her på forumet å sette Volt til 1.975V, da 680i-plattformen ikke var glad i høy Volt på minnet? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 På 680i så går 2.2 volt helt ok, men mer är inte att anbefalla. Det mesta av OCZ ram med 1066mhz eller mer kräver 2.1-2.3 volt. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 På 680i så går 2.2 volt helt ok, men mer är inte att anbefalla. Det mesta av OCZ ram med 1066mhz eller mer kräver 2.1-2.3 volt. 9277566[/snapback] Har sendt en PM til deg på OCZ-forumet Lenke til kommentar
svennand Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 sitter med lignende feil, har OCZ PC2-8000 Titanium Alpha 2x1gb på ett Gigabyte X38 hovedkort. Å kjøre disse i dual modus virker splitter pine umulig. møkkabrikker, prøvd masse innstillinger, økt og minket volten osv... Hver for seg og dobbel i singel modus fungerer som bare det. men dual går alt til helvete med OCZ sin egen versjon av memtester får jeg 15000 error under sjekk under dual mode om jeg setter timingen til 4/4/4/15 og 2,3v får jeg 17500 error..... Så dritlei at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg... Skal dog sies at linuxen frøs under innstallasjonen og at windows ikke ville la seg innstallere uansett fakkern med disse brikkene. minner meg egentlig om gamle erfaringer med Twinmos.... Noen som vet om noen gode alternativ til dette minnet? ser de har god pris og gode "spesifikasjoner" i forhold til alle de andre brikkene per dags dato. dog fungerer de ikke=P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå