langeland80 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvor god prosessor bør en ha for å spille av MKV filer med 720p ? Har selv P4 3GHz, 1 GB ram. Går fint å spille av filene i media player classic, men hakker sinnsykt med vlc.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Går fint med min 4200+ @ 2400. Men er det ikke skjermkortet som her får den største belastningen? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det kommer helt ann på hva MKV-filen inneholder. MKV er kun en container. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 MKV-filer kan være så mangt, det er bare en container for lyd, bilde, subtitles osv. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du trenger ikke mer enn en Celeron 1,2Ghz, er det jeg bruker. Men da må du trikse litt. For å få opp ytelsen så trenger du CoreAVC (Ikke i salg for øyeblikket, de arbeider med en bedre versjon) og Haali Media Splitter. Etter du har installert dette så må du gå i settings i ffdshow (eller hva du nå bruker) og deaktivere den codecen du allerede har for x.264. Flytter forresten tråden din, siden tråden handler om programvare. Lenke til kommentar
langeland80 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Takker for svar. Viss jeg ikkje har disse programmene du refererer til kan jeg evt gjøre noe annet for å få det til i vlc ? Di filene jeg snakker om er serien 24 sesong 6. Filene er på rett over 1 Gb. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 VLC bruker sine egne filtre, såvidt jeg vet er det ikke mulig å få VLC til å bruke CoreAVC eller FFDShow. P4 3GHz bør FINT klare å spille av de episodene. Legg inn http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/ og bruk f.eks. Media Player Classic. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har du prøvd å bytte output-modul for video i VLC? Prøv DirectX eller OpenGL om du kan bytte til disse. Da vil forhåpentligvis det gå like bra som i Mediaplayer. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Så nå at det allerede fungerer i Media Player Classic. I så fall ser jeg ikke helt hva som er problemet. Lenke til kommentar
langeland80 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Takker for svar Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 I så fall ser jeg ikke helt hva som er problemet. 9264745[/snapback] Jeg mistenker feil API. Men jeg er usikker på om det var det som var problemet, eller om problemet ble løst siden trådstarter er så glad i posten over her uten å likevel nevne noe Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) I så fall ser jeg ikke helt hva som er problemet. 9264745[/snapback] Jeg mistenker feil API. Men jeg er usikker på om det var det som var problemet, eller om problemet ble løst siden trådstarter er så glad i posten over her uten å likevel nevne noe 9265017[/snapback] Jeg tenkte mer på at jeg ikke så hva som var problemet med at han måtte bruke MPC til disse filene. Etter hans eget utsagn i første post så funker det helt fint der. Jeg har ikke snøring på VLC så der kan jeg ikke hjelpe. Endret 12. august 2007 av _Xorcist Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ah, det jeg mente at han hadde valgt feil API for video i VLC. Man kan nemlig velge hvilken API man vil bruke til å rendere filmen med i VLC, og som regel vil man fikse slike problemer om man velger DX. Lenke til kommentar
langeland80 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Grunnen til at jeg ønsker å bruke VLC er enkel og greit at lyden er mye bedre med den spilleren. Men skal sjekke API Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hvis du bruker AC3Filter så kan du fikse på det meste med lyden i MPC også (equalizer, dialog normalization, normalization, dynamic range control, antall outputkanaler osv osv). Det kan være verdt et forsøk hvis du ikke får til bildet i VLC. http://ac3filter.net/projects/ac3filter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå