Gå til innhold

Skyting og vold på kaldbakken - akkurat nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kalbakken er 2 minutter unna meg, så det er litt skummelt at noe sånt har skjedd helt uten videre.  :ermm:

Og samuraisverd? Det er ganske sprøtt.

9267351[/snapback]

Off topic, 2 min unna deg? Hvor bor du?

Dette er rett ved der jeg er oppvokst..rødtvet er jo like ved. Tamilerland ja..men de er jo helt ok folk de? Dette er første gang jeg leser noe om en voldelig tamilergjeng..helt sært!

Sykt at sånt skjer i nabolaget jeg kommer fra..

Lenke til kommentar
Bare man sier nye landsmenn er man rasist i Norge...

9264733[/snapback]

Ja, er så drittlei det der. Men nå driter jeg i det og jeg bruker gjerne ord som neger. Folk får tru jeg er rasist om dem vil.

Er også drittlei av folk prøver å hviske ut at mennesker kommer i forskjellige raser. Hvis jeg er hvit og du svart, så er vi ikke like! deal with it.

(godt å få ut)

Lenke til kommentar

Er også drittlei av folk prøver å hviske ut at mennesker kommer i forskjellige raser. Hvis jeg er hvit og du svart, så er vi ikke like! deal with it.

Enig med deg,

dette er noe jeg føler mange har vanskeligheter for å takle, vi lærer jo fra barndommen av at "alle er spesielle og forskjellige" samtidig som vi lærer at "alle er like". :hrm:

Det er ingenting galt i at jeg er hvit og andre er svarte, gule, grønne eller blå.

Folk er folk.

Lenke til kommentar

Enig med deg,

dette er noe jeg føler mange har vanskeligheter for å takle, vi lærer jo fra barndommen av at "alle er spesielle og forskjellige" samtidig som vi lærer at "alle er like". :hrm:

Det er ingenting galt i at jeg er hvit og andre er svarte, gule, grønne eller blå.

Folk er folk.

9281739[/snapback]

Jepp. Det er akkurat sånn det er.

Lenke til kommentar
Off topic, 2 min unna deg? Hvor bor du?

Dette er rett ved der jeg er oppvokst..rødtvet er jo like ved. Tamilerland ja..men de er jo helt ok folk de? Dette er første gang jeg leser noe om en voldelig tamilergjeng..helt sært!

Sykt at sånt skjer i nabolaget jeg kommer fra..

9279119[/snapback]

Veitvet. :)

9279727[/snapback]

er glad eg satt på Voss og kosa meg med is og kaffe når dette skjedde, for det er under 2 minutts gange fra blokka mi.

Lenke til kommentar
er glad eg satt på Voss og kosa meg med is og kaffe når dette skjedde, for det er under 2 minutts gange fra blokka mi.

9283949[/snapback]

Men tenk om du satt i blokka di og tilfeldigvis så ut vinduet og så noen og DIN vitnebeskrivlese hadde ført til pågripelse? Hadde det da ikke vært bedre at du var hjemme?

Lenke til kommentar
Jo sett slik, men på den andre sida så kunne ein ha sitte med kulehol i panna også.

9284037[/snapback]

Det tviler jeg på med mindre du blanda deg inn i bråket.

Hadde jeg sett noen som sto med sverd og pistoler og holdt på å lage bråk så hadde jeg forsvunnet stille rundt et hushjørne og ringt politiet, mens jeg prøvde å pugge så mange detaljer jeg hadde sett som mulig

Lenke til kommentar

Enig med deg,

Folk er folk.

9281739[/snapback]

Tja ... jeg husker selv at jeg i GANSKE mange klassetimer ute på bygda pugga opp og ned i mente i alle år at det er fyfy å si neger,svart,mørk,utlending+++. Alle var like inni og derfor ingen grunn til å skille på hudfarge. Vi skulle være fargeblinde. Alle som overhode ymtet om noe annet ble hardt og brutalt tatt opp og frem av lærer og fortallt at de var rasister. Diskusjoner om at utlendinger var det mye bråk med, voldelige, mye arbeidsledige etc etc ble stemplet som disinformasjon og rasistisk motivert.

... men hallo ... eneste person med annen hudfarge i hele kommunen var jo adoptert og strengt tatt egentlig 100% norsk... lite kontakt med omverdenen så da har man ofte ikke bakkekontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...