Gå til innhold

Skyting og vold på kaldbakken - akkurat nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste vi leserene kan basere slike antagelser på er geografisk lokasjon. Eg kjenner ikke området i det hele tatt, så eg vet ikke om dette er et geografisk område hvor det oppholder seg ekstra mye "nye landsmenn".

Ut over det synes eg emnet er av rasistisk karakter da eg er rimelig sikker på at trådstarter ikke sikter til svensker, dansker, tyskere, finner eller andre nasjonaliteter med typisk hvit hud, når han sier "nye landsmenn".

Men det er igjen en antagelse.

edit: Skal vi gjette hvilken religion gjerningsmennene tilhører også?

Endret av nomore
Lenke til kommentar

er da et mye bedre ord enn mye annet, uansett hvilket ord man bruker så er det brukt så ofte i negativ kontekst at det oppfattes negativt....

henger meg på "rasismebølgen" er sikkert no gjengtull igjen. Er så utrolig lei dette.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Nå var det ikke ordet "nye landsmenn" som fikk meg til å reagere, men vinklingen av posten i kombinasjon med ordet.

Med mindre trådstarter har kjennskap til området(som sagt eg har ikke) så er det ingenting i de linkede artiklene som antyder noe om nasjonalitet på gjerningsmennene.

Det vil da bli vill gjetting fra de fleste og svaret vil ofte være et resultat av egne holdninger mot andre nasjonaliteter, raser og religioner.

For å løse denne saken kan jo bare politiet spore opp alle utlendinger i området rundt med passe mørk hudfarge og foreta en ransakelse. Slik eg oppfatter spådommen til enkelte her vil jo da saken løses på rekordtid, og da sparer vi skattepenger.

Lenke til kommentar

Slik førsteposten er formulert er dette strengt tatt materiale for såpeboksen. Dere må gjerne diskutere problemet med innvandrere og voldskriminalitet, men dette er ikke den rette kategorien for veddemål om nyhetssaker.

Men når det gjelder vinklingen av tråden har jeg dette å si: Jeg håper at de som mente det var feil å rope ulv (det vil si rasisme) i ambulansesaken mener det er feil å rope ulv i motsatt retning i denne saken. Men siden man fikk rope ulv der skal man få lov her også. Reglene er like for alle, og moderator bedriver ikke politisk sensur.

Vi får se hvordan tråden utvikler seg. Kanskje blir det en fornuftig diskusjon ut av dette tross alt.

Geir :)

Lenke til kommentar
For å løse denne saken kan jo bare politiet spore opp alle utlendinger i området rundt med passe mørk hudfarge og foreta en ransakelse. Slik eg oppfatter spådommen til enkelte her vil jo da saken løses på rekordtid, og da sparer vi skattepenger.

Selv om det er mye mye mer sannsynlig at en arabisk mann utfører voldskriminalitet enn en etnisk nordmann betyr det ikke at alle er kriminelle.

Lenke til kommentar
Slik førsteposten er formulert er dette strengt tatt materiale for såpeboksen. Dere må gjerne diskutere problemet med innvandrere og voldskriminalitet, men dette er ikke den rette kategorien for veddemål om nyhetssaker.

Men når det gjelder vinklingen av tråden har jeg dette å si: Jeg håper at de som mente det var feil å rope ulv (det vil si rasisme) i ambulansesaken mener det er feil å rope ulv i motsatt retning i denne saken. Men siden man fikk rope ulv der skal man få lov her også. Reglene er like for alle, og moderator bedriver ikke politisk sensur.

Vi får se hvordan tråden utvikler seg. Kanskje blir det en fornuftig diskusjon ut av dette tross alt.

Geir :)

9264902[/snapback]

Ja fytti rakkern ble overrasket av den ambulansesaken makan til tull. Så en som ble slått ned og falt med hodet i bakken så jeg hørte det si *dump* noen meter unna. Ambulansen kom, var der et halvt minutt og spurte om han hadde det bra, han sa ja i ørska og de stakk. Gudene vet hva som skjedde med han men det var skummelt, virker ikke som om ambulansepersonellet tok hensyn til en flokk vitner og ga faen. Og han var hvit.....

Men dette minner som sagt mer og mer om gjengoppgjør for min del. Håper ingen dauuer, men ofrene har nok gjort sitt tidligere. Gi dem forvaring hele gjengen sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Selv om det er mye mye mer sannsynlig at en arabisk mann utfører voldskriminalitet enn en etnisk nordmann betyr det ikke at alle er kriminelle.

9264912[/snapback]

"alle utlendinger i området" vil si veldig mange, tror jeg.

Lenke til kommentar

Om politiet ikke sender ut en etterlysning for å få tak i en antatt lovbryter hvor mye informasjon trenger de egentlig å gå ut med da? Jeg skjønner at mange har holdninger/hypoteser de ønsker å få bekreftet, men hvor langt skal egentlig politiet gå i å tilfredsstille disse?

Skal politiet nevne nasjonalitet?

Skal politiet nevne hudfarge?

Skal politiet nevne religion?

Skal politiet nevne øyefarge?

Skal politiet nevne familienavn?

Skal politiet nevne arbeidsgiver?

Og i så fall hvorfor?

Det mest ekstreme jeg har sett var tv i Venezuela hvor de viste nærbilde av legitimasjon for både offer og gjerningsmann før det forelå noen dom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...