Gå til innhold

Canon MP 780 Vil ikke skrive ut rød farge

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva kan være feil når min skriver ikke vil skrive ut rødt, den skriver da heller gult. Har byttet alle patronene og de er fulle. Dersom jeg renser skrivehodet i dyprensing så skriver den ut rødt de første 2 utskriftene så går den over til rosa og til slutt gult. Er det skrivehodet som mest sannsynlig har gått fyken? Håper det går ann å bytte skriverhodet dersom det er den som er gåen. Jeg har ellers kjørt alle testene og justering som er nevnt i håndboken og skriverprogrammet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sannsynligvis så sutter det igjen noen tørket farge slik at dysene ikke blir 100% rene . dette tetter igjen dysene. her er det ikke nok me den inebygde rensemetoden.

ta ut skrivehode. spray på neon dråper med gif universal ( eller lignende) .

ta en bit tørkepair som du bruker til å suge opp sølet rund dysene.

så prøver du igjen med de innbyde rensemetodene

jeg har en eldre skriver bare skrev ut i blått . den eneste metoden for å orden på den var metoden ovenfor .

det kan hende at du må ta dyp rensingen flere ganger før alt er i orden

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å rense som du sa elg-elg123 men den skriver nå bare ut i rosa. En forbedring da den før ikke skrev i rød nyanse i det hele tatt men rosa er ikke bra nok :) Har også prøvd å ta ut de andre patronene og skriver bare med rød patron, samnt dyp rens 5 - 8 ganger og satt farge nyasen til rødt i innstillinger til ekstrem rød nyasen og fortsatt skriver den bare ut i myk rosa :( Det skal sies at skriveren er nesten 3 år gammel og jeg har skrevet ut en del bilder på den. Flere tips eller reparasjon/ ny skriverhode neste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...