Campyy Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Jeg har nettopp faatt installert windows paa den nye pcen min og etter aa ha installert driverne saa lasta jeg ned cpu-z og tok en titt der. Her er det som mOtte meg: Det som er merkelig er at multiplieren hopper mellom 6 og 9, selv om den staar bom fast paa 9 i BIOSen. Er det cpu-z som leser av feil eller er det et problem her? I saa fall hva kan jeg gjOre for aa fikse det? Endret 12. august 2007 av eriks4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er riktig det som står der. Hastigheten justeres dynamisk ved at multiplieren går opp og ned mellom 6 og 9. Funksjonen heter EIST og er nyttig og bra. Den reduserer hastigheten på CPU kun når den har lite å jobbe med. F.eks når du sitter og kikker på CPUZ uten å ha noen krevende programmer gående i bakgrunnen. Da setter den ned multiplieren til 6 fordi 2GHz er nok til å gjøre det du holder på med for øyeblikket. Så snart du trenger mer kraft justeres den opp igjen til 9. Hensikten er at ved lav hastighet utvikler den mindre varme og bruker mindre strøm. Vifta reduserer ofte hastigheta av seg selv samtidig sånn at det støyer mindre også. Lenke til kommentar
Campyy Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Tusen takk for nyttig svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå