Gå til innhold

Har du smakt mjød? Hvordan smakte det?

Akidon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bjørkevin har jeg aldri hørt om før. Bruker du sevje og gjærer denne da?

9269600[/snapback]

Du kutter en tynn gren og binder en flaske på. Da vil det renne masse sevje ned i flaska i løpet av noen dager. Husker vi lagde bjørkesaft hjemme et par ganger da jeg var liten og etter at jeg hørte at man kunne brygge vin på det også så har jeg alltid hatt lyst til å prøve det. Har endt med at jeg har glemt å henge opp flasker hvert eneste år da :p

Men til neste år DA skal jeg det. (om jeg ikke glemmer det igjen :p )

Lenke til kommentar

Lønnesirup har jeg faktisk ikke smakt så jeg kan ikke sammenligne. Bjørkesaft ligner i smak på sevjen den er laget av. Prøv å flå barken av en ny gren på et tre og smak en gang. Litt bittersøtt. Veldig spesiell smak egentlig. Det er derfor jeg har lyst til å prøve å lage bjørkevin. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker mjød, ikke så ofte jeg får smakt hjemmebrygget, så holder meg stort sett til Suttungs, da jeg synes denne smaker mye bedre enn Vinmonopolets andre alternativ, Valhalla.

Går helt greit å drikke seg småfull på det, man blir ikke så dårlig som man skulle tro, men litt uggen kanskje, og jeg ville ikke basert en hel kveld på kun mjød.

Lenke til kommentar

Mjød er faen meg god drikken på fylla. Du bøtter ikke nedpå, man tar seg en god slurk i ny og ne, og plutselig er flasken tom. litt for plutselig i mitt tilfelle.

Innlegget er preget av sterk rus, tar intet ansvar ;)

God natt alle sammen :)

Endret av Akidon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg husker rett, er Suttungs Mjød den gjennomsiktige grønne flasken med en liten hank på. Det første jeg tenkte var smurfedrops, og et par andre var faktisk enige med meg. Ellers er det ganske søtlig, du kjenner klart at det er brygget av honning, med et innslag av urter. Litt sur ettersmak, minner kanskje om grønne epler. Verdt de 95 kronene den koster på Polet for å smake, delt mellom noen venner, men ikke greiene du drar på fylla med en helg.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...