Gå til innhold

Nytt Zelda - Tanker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel blitt noen tanker rundt det spillet ja.

Har blitt sagt at det skal revolusjonere serien like mye som OoT gjorde med overgang fra 2D top-down til 3D. Hva dette vil innebærer vet jeg ikke helt, men regner med at det blir en helt ny måte å spille på.

Det jeg håper er at de gjør mer bruk av Wiimoten for løsing av gåter/puzzles og kjempe mot bossene. Vet dog ikke om jeg vil ha et system slik som i God of War hvor du putter inn en sekvens med knapper for å utføre noe spektakulært. Ikke at det er dumt, kler Kratos men ser liksom ikke for meg Link i en slik rolle.

Jeg tror kanskje vi får se mer av Zelda til Wii når Mario Galaxy er ute, for jeg tror det er denne motoren de bruker til Zelda Wii. Den ser i alle fall ut til å takle enorme områder, noe som kan bli spennende ettersom Twilight Princess i seg selv var megastort.

Lenke til kommentar
Zelda på blueray :dribble:  DET kunne blitt stort.

Uannsett, TP var jo portet fra GC til Wii, og addet noen wii mote effekter som btw sugde.

Tror det blir mange år før vi kan se et Wii Zelda, mest sannsynlig har Microsoft slupet sin neste konsoll!

9263959[/snapback]

Zelda på blu-ray, det hadde vært et stort spill tror jeg. Kanskje for stort. Om de da ikke hadde tatt en del av plassen på grafisk materiell som textures etc.

Zelda til Wii har faktisk vært under utvikling i over 1 år nå, mens de ventet på å slippe Wii begynte de med Zelda til Wii.

Det var og meningen at det skulle være full sverdbevegelighet i Twilight Princess, men Nintendo droppet det fordi de syntes ikke de fikk det til på en rettferdig måte.

Tror vi får se mer til Zelda Wii til neste år og forhåpentligvis kommer det i 2009.

Lenke til kommentar

Det har jo blitt sagt at TP var det siste Zelda as we know it (Og nei jeg har ingen kilde på dette, men jeg leste det i et intervju/artikkel med Shigeru en gang). Hva dette innebærer kan man jo bare spekulere i, men jeg synes i hvert fall det er bra at de går bort i fra den gamle oppskriften som begynner å bli godt brukt.

Men det hadde vært stilig med et futuristic Zelda spill ala det som vises i denne videoen her på Wii TV. Videoen er lagt ut dagen før 1. april og er selvfølgelig bare bullshit. Men uansett liker jeg ideen om noe helt nytt.

Endret av butkus
Lenke til kommentar
Men det hadde vært stilig med et futuristic Zelda spill ala det som vises i denne videoen her på Wii TV. Videoen er lagt ut dagen før 1. april og er selvfølgelig bare bullshit. Men uansett liker jeg ideen om noe helt nytt.

9266680[/snapback]

NEEEEEEEEEEI!!! Zelda skal være med sverd, skjold og bue!! :cry:

Håper inderlig de holder seg til gamle dager :/

Lenke til kommentar

Hehe. Hva med sverd sjold og bue i en futuristic setting, lignende Cloud i Final Fantasy VII.

Men jeg kan være enig at det ville vært en svært drøy løsning for Zelda-universet, og kanskje like greit å starte opp en helt annen serie hvis såpass store endringer er i sving. Men uansett er Hyrule slik vi kjenner det i dag litt oppbrukt.

Lenke til kommentar
Hehe. Hva med sverd sjold og bue i en futuristic setting, lignende Cloud i Final Fantasy VII.

Men jeg kan være enig at det ville vært en svært drøy løsning for Zelda-universet, og kanskje like greit å starte opp en helt annen serie hvis såpass store endringer er i sving. Men uansett er Hyrule slik vi kjenner det i dag litt oppbrukt.

9273447[/snapback]

Det kan ikke bli oppbrukt! Husker når jeg kom inn i Tempel of Time i TP, bare det og se skriften Tempel Of Time oppe på toppen av skjermen ga en god følelsen.
Lenke til kommentar
Det har jo blitt sagt at TP var det siste Zelda as we know it (Og nei jeg har ingen kilde på dette, men jeg leste det i et intervju/artikkel med Shigeru en gang). Hva dette innebærer kan man jo bare spekulere i, men jeg synes i hvert fall det er bra at de går bort i fra den gamle oppskriften som begynner å bli godt brukt.

9266680[/snapback]

Den videoen der minte meg om Final Fantasy 7 fra første sekund! Haha, hadde nok neppe passet så godt inn i Zelda- universetet. Men det er jo i grunn en litt spennende tanke. :p

Lenke til kommentar

Håper i allefall ikke at det blir som i OOT og MM, der du må nærmest anstrenge deg for å dø. Håper også at det tar mer enn 10 timer å fullføre det. Utover det håper jeg de er forsiktige med å forandre så alt formye. Men forandring i Zelda har jo somregel ført fra veldig bra til enda bedre, så jeg tror ikke det nye spillet skuffer.

Men somsagt, jeg vil gjerne ha en utfordring.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at det nye spillet skal komme etter, historiemessig/tidsmessig, TP og Phantom Hourglass. Mao Split-timeline opphører... for denne gang iallefall

Har ikke link (pun intended) til dette så det kan tas med en klype salt.

Bare det ikke blir FPS så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
På en pressekonferanse som skulle handle om Super mario Galaxy begynnte Miamoto å legge ut om det neste zelda, som skulle ta full utnytte av wii moten.

URL?

Zelda på blueray :dribble:  DET kunne blitt stort.

Skjønner ikke hva lagringsmediet har med saken å gjøre. Wii har jo ikke akkurat HD-støtte, så det blir mindre behov for plass.

Tror det blir mange år før vi kan se et Wii Zelda, mest sannsynlig har Microsoft slupet sin neste konsoll!

9263959[/snapback]

Det tror jeg neppe, med mindre det ikke kommer på Wii. For når MS kommer med sin neste konsoll er nok ikke Nintendo langt etter.

Lenke til kommentar

Zelda på Playstation3 :dribble:

Nintendo vil bare ha Zelda for seg selv. Det eneste som holder Nintendo i gang..

Hadde Zelda kommer til Playstation3.. Sykt Playstation ville selge da! Sony kan prøve å få de folka som lager Zelda til å drite i Nintendo så jobbe med Sony :D

Lenke til kommentar

nintendokarkterene er vel registrert som nintendo varemerke så det går ikke med mindre nintendo og sony fusjonerer på en måte. Som du sier så har de ulike konsollene ulike varemerker som er forbeholdt dem selv.

Gleder meg vilt til supermario og annet kos som kommer snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...