Zeph Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei, eg har ein Nokia 6020 som er operatørlåst. Det ser ut som koden er prøvd for mange ganger, etter at eg kjøpte ein frå Unlock.no og prøvde fekk eg beskjed om at telefonen "Kan ikke frigjøres". I følge Unlock.no skulle eg ta kontakt dersom dette skjer, har sendt ein e-post, men tenkte eg skulle lufte problemet litt her og. Må telefonen sendast inn og noko gjerast fysisk? Lenke til kommentar
atLind Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja, det må du nok. Har ingen erfaring med Unlock.no men hadde samme problemet med en låsekode fra NetCom. Telefonen måtte da sendes inn og ordnes. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Dersom feil låsekode er tastet inn for mange ganger (3-5 ganger på nokia) vil du ikke ha "flere forsøk". Da må telefonen sendes inn til personell med utstyr og kompetanse til å åpne sperren på telefonen utenom telefonens eget brukergrensesnitt. Siden du har kjøpt låsekode fra unlock.no - så vil du ikke få åpnet telefonen av ett merkeverksted, med mindre operatøren telefonen er låst til godkjenner dette (og hadde de det så hadde du vel heller fått låsekoden gratis fra dem - i stedet for å betale for den på unlock.no). Jeg anbefaler deg å ta kontakt med selger av låsekoden for videre hjelp. (å "åpne" telefoner uten at operatøren har gitt sitt samtykke er pr i dag i gårsoneland mtp hvorvidt det er "hacking" eller ikke - og fremgangsmåte eller forslag til "hvodan hacke" skal vel derfor ikke postes her - så vidt meg bekjent.. ikke ment som en fornærmelse / tvilsetting av trådstarter intensjon ) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Takk for svar, telefonen er i dag opplåst. Sendte den inn til unlock.no, dei fiksa saken og sendte den tilbake kjapt og greit. Telefonen er jo ikkje lengre knytta til noko operatør, så det skal ikkje bety noko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå