Gå til innhold

Bærbar, prisklasse 8-9000,- hovedsaklig til skole

MosRew

Anbefalte innlegg

Hei hei. Skal hjelpe onkel ungen min å finne en bærbar pc'e. Hun begynner på Videregående nå, og trenger en bærbar pc.

Prisklasse 8000-9000,-

Så jeg spør dere som har peiling på dette området.

Pcen skal hovedsaklig bli brukt til disse formålene:

- Skole/lekser

- Musikklytting

- Surfing/msn

Kanskje moderat spilling.

Så hvilket merke skal man satse på? Hvilken pc gir mest for penga liksom :D

Edit:

Macbook og dell utgår:D dell har problemer for tiden med å levere deler,

og pcen skal bestilles i kveld, så vær snill å kom med innspill :D

Endret av REWZTAH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt: Jeg anbefaler IKKE! en 15,4" til skolebruk. Jeg ser alle i klassen min har kjøpt seg monstertrucker av noen bærbare (15,4" skjerm).

Jeg har kjøpt meg en 12,1" Acer bærbar PC. Vekten er 1,7kg og er ultraportabel. Gjør alt jeg ønsker og fungerer helt perfekt! Hver gang jeg drar den opp så ser jeg folk titter bort på meg... av misunnelse ;) Alle skulle ønske de hadde en slik liten og snerten bærbar PC!

I den prisklassen du nevner er det ikke så mange å velge mellom av 12,1" PC-er. Men det finnes noen! Jeg har ikke prøvd den selv, men ut ifra tester og brukererfaringer (og bilder...), så ser denne PC-en som et godt valg, og ikke minst VANVITTIG RÅ! tx1128 HP Pavilion

Hvis 12,1" blir for lite, så kan dere også titte litt på 14". 14" er litt for stort for meg siden jeg reiser meget mye i tillegg til skolen. Prisene kan være litt lavere her. Men hadde jeg vært i din situasjon nå, så hadde jeg kjøpt PC-en jeg linker til i avsnittet over så fort kredittkortet hadde ligget klart :)

PS: PC-en har touchfølsom skjerm også. Det vil si at du kan trykke på skjermen med fingrene. Det er blandene erfaringer med denne teknologien foreløpig, men som en vanlig PC med mus og tastatur er den flott.

OBS: DELL maskin her: Jeg vet at du skriver at Dell er "uaktuelt", men må likevel ta med deres nye Dell XPS M1330. Koster "bare" 8690,- og er en av verdens slankeste laptoper! Har en skjerm på 13" noe som er passe mobilt, og passe stasjonært (fin kombinasjon til skole og hjemme)

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar
Først av alt: Jeg anbefaler IKKE! en 15,4" til skolebruk. Jeg ser alle i klassen min har kjøpt seg monstertrucker av noen bærbare (15,4" skjerm).

Jeg har kjøpt meg en 12,1" Acer bærbar PC. Vekten er 1,7kg og er ultraportabel. Gjør alt jeg ønsker og fungerer helt perfekt! Hver gang jeg drar den opp så ser jeg folk titter bort på meg... av misunnelse ;) Alle skulle ønske de hadde en slik liten og snerten bærbar PC!

I den prisklassen du nevner er det ikke så mange å velge mellom av 12,1" PC-er. Men det finnes noen! Jeg har ikke prøvd den selv, men ut ifra tester og brukererfaringer (og bilder...), så ser denne PC-en som et godt valg, og ikke minst VANVITTIG RÅ! tx1128 HP Pavilion

Hvis 12,1" blir for lite, så kan dere også titte litt på 14". 14" er litt for stort for meg siden jeg reiser meget mye i tillegg til skolen. Prisene kan være litt lavere her. Men hadde jeg vært i din situasjon nå, så hadde jeg kjøpt PC-en jeg linker til i avsnittet over så fort kredittkortet hadde ligget klart :)

PS: PC-en har touchfølsom skjerm også. Det vil si at du kan trykke på skjermen med fingrene. Det er blandene erfaringer med denne teknologien foreløpig, men som en vanlig PC med mus og tastatur er den flott.

9264354[/snapback]

Støtter freg_flyer, 12"-max14"

Synes også 15" blir mye å drasse med i lengden...

Har selv en 12,1" , og synes definitivt ikke det er for lite! ihvertfall ikke når man skal ha den med seg... :thumbup:

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...