Gå til innhold

Defekt 2.5" hdd - GetDataBack uten resultat?

Anbefalte innlegg

Harddisken på laptopen min har trukket dyna godt over seg og sagt god natt for siste gang. I et forsøk på å få hentet ut en del ting forsøkte jeg å koble den opp mot Ubuntu, men manglende kunnskaper kombinert med at det gikk usannsynlig sagte, gjorde at jeg ga opp.

Det jeg nå prøver, er å koble den til min stasjonære PC via et adapter. I Min Datamaskin (Win XP) dukker disken opp, men uten at kapasiteten vises. I egenskapene til disken står filsystemet som "RAW". Skal jeg da kunne bruke GetDataBack for NTFS siden det er dette filsystem som skal ligge bak der?

Jeg har uansett forsøkt å kjøre dette programmet, og det finner disken og dens egentlige kapasitet, men når jeg starter scanningen, da får jeg bare feilmeldinger. Skal jeg tolke det dithen at disken er helt ferdig og at det er bare å kaste den i søpla, eller finnes det andre programmer som kan ha mer hell?

Jeg kommer ikke til å sende disken til Ibas. Det er kun snakk om 2-3 måneder med bilder som jeg ikke har backup for. Det er irriterende nok å miste disse, men ikke irriterende at jeg er villig til å betale dyre dommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at programmet finner disken og du får opp kapasiteten lover egentlig ganske bra. Det tyder på at det kan være mulig å hente ut innholdet. GetDataBack er det beste jeg vet om men det er en del forskjellige innstillinger der som kan gjøre at man trenger noen forsøk før man finner filene. F.eks velge søk på "raw" format osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...