MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har et problmem med mitt nye ATI9700. Når jeg ser på DVD filmer eller anne video på tven min så får jeg hakking når kameraet beveges mye. Er helt nydelig bilde når det ikke er mye bevegelse eller når mindre elementer beveger seg og kameraet står i ro. Men med kamera bevegelse ser får jeg horisontale striper ( litt som et vsynck problem ). Har prøvd de fleste instillingen i driverne men ingenting ser ut til å hjelpe. Bruker composit kabel til tven, vil det hjelpe med svhs? har ikke svhs inn på tven men kan koble det til den lille scart boxen jeg bruker for å få compositen inn til tven. Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg slet veldig med det samme problemet i en lang stund. Det som jeg til slutt fant ut var at det var at filmen som skulle spilles av var i NTSC format mens Tv ut stod på pal. Det jeg inbiller meg er at det blir for mye jobb for skjermkortet å gjøre om 30 bilder/s til 25 bilder/s. Dersom jeg velger å kjøre NTSC inn på tv'en hakker det ikke i det hele tatt. Prøv dette! Skriv og fortell hvordan det går. mvh Kristian Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Er serlig lord of the rings jeg har problmer med, og den er vel pal i den versjonen jeg har tror jeg... ... skal teste men er ikke sikker på om tven min takler ntsc en gang Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Testa nå... får ikkje opp muligheten til å velge ntsc en gang... men når jeg valgte land som US fikk eg det til .. men da selfølgelig bare i svart kvitt... Noen andre som har noen løsninger... Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Testa med en divX nå... det funka fint samme hvor mye kameraet panna. Ser ut som ntsc teorien stemmer... bruker PowerDVD nå. Har WinDVD liggende også.. skal prøve med det og se om det takler jobben noe bedre. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Testa med en divX nå... det funka fint samme hvor mye kameraet panna.Ser ut som ntsc teorien stemmer... bruker PowerDVD nå. Har WinDVD liggende også.. skal prøve med det og se om det takler jobben noe bedre. Bruk ATi DVD Player... Kan lastes fra ati.com Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Okay... var PowerDVD som fulgte med så jeg gikk ut i fra at den ville virke. Henter ned ATI sin player og tester i kveld... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Husk at NTSC har en lei artifakt som oppstår ved kino -> video-overføring, 3:2-pulldown. Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Finner ikke ati sin dvd player på siden deres jeg.. noen som har en link. Trodde forresten ikke denne var gratis. Er en norsk versjon av Ringenes herre jeg har.. burde ikke være i ntsc den vel.. Hvordan arter denne artifacten seg da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Nei, Europa bruker PAL (bortsett fra Frankrike elns). 3:2 pulldown har noe med hvordan bildene i overføringen film -> video. Ved interlaced visning kan du se det som hakkete/rykkete bevegelser i sidelengs retning, f.eks ved panoreringer. Hvis du ikke vet hva jeg mener, vær glad og ikke se på linken. Forklaring @ DVDFile Men det er nok ikke problemet ditt uansett, ser jeg. Det vil ikke hjelpe med S-Video istedet for kompositt, nei. Edit: Lang URI. Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Kan være det problmet jeg opplever... men skjermen ser jo nærmest ut som et slide show når dette skjer.. og det skjer ikkje på min standalone DVD spiller... Men tak for linken, fikk i alle fall litt info. Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 La inn WinDVD og alt løste seg.. hadde den fra før fra et MSI produkt... er jo dumt av Sapphire å legge ved en dvd spiller som ikke holder helt må da.. men det kan være at det bare er mitt system den ikke funker helt på Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Er serlig lord of the rings jeg har problmer med, og den er vel pal i den versjonen jeg har tror jeg... Dersom det er TDi versjonen du har, er den i NTSC. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Er den ikke deinterlaced? Amatører. For de undrende: Hvis den er deinterlaced (= progressiv video), forsvinner hele 3:2-pulldown-problematikken vekk, men bare hvis tven takler progressiv video. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå