Gå til innhold

Trenger bra, men ikke dyrt skjermkort!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man behøver ikke så sterk strømforsyning. Når produsentene setter opp krav til kortene, så tar de høyde for at folk har billigere strømforsyninger av dårligere kvalitet (f.eks en Q-tec 500W klarer ikke å levere i nærheten av det f.eks en Seasonic 500W kan). Så om man har en strømforsyning av bra merke, kan man klare seg med mindre. X1950 Pro i seg selv drar max. 65-70W. (til sammenlikning drar et 8800GTX i området 150W).

Lenke til kommentar
Man behøver ikke så sterk strømforsyning.  Når produsentene setter opp krav til kortene, så tar de høyde for at folk har billigere strømforsyninger av dårligere kvalitet (f.eks en Q-tec 500W klarer ikke å levere i nærheten av det f.eks en Seasonic 500W kan).  Så om man har en strømforsyning av bra merke, kan man klare seg med mindre.  X1950 Pro i seg selv drar max. 65-70W. (til sammenlikning drar et 8800GTX i området 150W).

9271803[/snapback]

 

Jeg har 305watt's strømforsyning er det nok?

:dribble:

Lenke til kommentar

Det kan være å pushe det, kommer an på hvilket merke det er og hvor mye den kan levere på 12V. Ville uansett vært forsiktig, så om du skal kjøpe en ny strømforsyning, se iallefall etter en som er av bra merke. Vet ikke hva du har å bruke av penger totalt. Når du sier 550W til "4 lapper", mener du da 400 kroner?

Lenke til kommentar
Det kan være å pushe det, kommer an på hvilket merke det er og hvor mye den kan levere på 12V.  Ville uansett vært forsiktig, så om du skal kjøpe en ny strømforsyning, se iallefall etter en som er av bra merke.  Vet ikke hva du har å bruke av penger totalt.  Når du sier 550W til "4 lapper", mener du da 400 kroner?

9271851[/snapback]

ja, jeg har ikke lyst til å bruker mer enn 500 kr på strømforsyning

Endret av Dreadlord531
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at 513MB kortet er ikke i noen av butikkene før 1. okt og jeg er veldig utålmodig :blush: Så jeg har sett litt mer på

256MB kortet, men er 256MB veldig mye dårligere enn 512MB kortet, jeg klarer å vente, såklart, men hvis det ikke er så stor forskjel, så går jeg heller for 256MB kortet så jeg slipper å vente så lenge :hmm:

(det må kunne dra Age of Conan greit, og helst Oblivion på fult)

 

EDIT: Skriveleif noen steder :roll:

Endret av Dreadlord531
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...