Gå til innhold

Hva kalles denne stilen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja det er vektor, men det må da hete noe spesielt. Alt art lages jo i vektor i å for seg, for man kan jo ikke jobbe i pixler. Men ingen som veit navnet på stilen?takk for linken btw...

9264265[/snapback]

Å tegne i paint har ikke noe med vektor å gjøre, det er pixel. I pixelgrafikk har en og en firkant hver sin farge, mens i vektor er det matematiske formler og kurver som skaper grafikken.

Lenke til kommentar

Vexel er pixelgrafikk som skal forestille vector. Vector for nybegynnere med PS-brushes som skal se ut som vector :) Forskjellen på pixel og vector er at pixelgrafikk er punktgrafikk, og dermed blir det firkanter hvis man forstørrer bildet, mens vector er kurver som gjør at man kan forstørre bildet i det uendlige og det er akkurat like skarpt og fint :)

Lenke til kommentar

-Kiman: Ja jeg er fullt klar over hva Vector og Pixel er. Det trenger du ikke forklare over flere meldinger.

Jeg lurte på hva den type stil het, ikke hvilken teknikk. Har du lest det noe sted. Hvorfor siterer du meg, også svarer du med ingen relevans til det du siterer meg med? Hvis du skal sitere meg skal du i det minste svare med på et lannet vis, og ikke fet noe opp hvis det ikke har noen grunn.

Sorry, men jeg blir litt irritert når alle svarer rundt grøten av det som blir spurt om. Da mister man det man spurte om i første omgang også får man ikke noe ut av det.

Lenke til kommentar
-Kiman: Ja jeg er fullt klar over hva Vector og Pixel er. Det trenger du ikke forklare over flere meldinger.

Jeg lurte på hva den type stil het, ikke hvilken teknikk. Har du lest det noe sted. Hvorfor siterer du meg, også svarer du med ingen relevans til det du siterer meg med? Hvis du skal sitere meg skal du i det minste svare med på et lannet vis, og ikke fet noe opp hvis det ikke har noen grunn.

Sorry, men jeg blir litt irritert når alle svarer rundt grøten av det som blir spurt om. Da mister man det man spurte om i første omgang også får man ikke noe ut av det.

9298498[/snapback]

Den forrige var ikke rettet mot deg, og hvis du ser etter så ser du at han ikke vet hva vexels er.

Type stil? Tror ikke det der heter noe spesielt, du bør isåfall finne flere eksempler på hva du mener, for meg er dette bare vanlig vector. Men har søkt litt rundt, og fant litt om han. Stilen han bruker er inspirert av 60-tallet, men er en helt ny sjanger pga den digitale teknikken. Stod også at det velkjente magasinet *Wallpaper var de som dro i gang denne stilen rundt 1999. Det er en veldig ren stil, veldig pen, og det er tydelig at han vet hva han driver med. Forøvrig er det han som har designet coverene til Hed Kandi.

Men hva stilen heter aner jeg ikke, stilen hans blir ofte forklart som "distinctive and impressive". Kan egentlig tenke meg at det har noe med popkunst å gjøre, det er jo inspirert av 60-tallet, og det er modernisert ved hjelp av det digitale. Min konklusjon = en slags moderne popkunst.

Fornøyd nå? Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar

Ja de er det nemlig, og derfor jeg lurte på om det var noe " rip off " da om dere skjønner, med samme stil eller om det solgte uorginale bilder fra han et sted på nettet. allposters f.eks. Det blir litt dyrt hvis man skal ha 3 bilder fra han. er ikke noe interessert i å betale 1000 kroner for en plakat, selv om den er signert for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...