bIsk0p Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei, jeg sliter veldig med å sette opp RAID på maskinen min. HK er som sagt P5N32-SLI Premium WiFi Edition og jeg prøver å kjøre raid på 2x 80GB Seagate S-ATA harddisker. Maskinen min er 3 uker gammel nå. Når jeg først fikk maskinen, prøvde jeg å sette opp RAID1 før installasjon. Men fikk bare blåskjerm når før jeg kom til XP formateringen. Nå tenkte jeg å gi det et nytt forsøk, dvs ta ghost av installasjonene jeg har nå og så legge den inn etter jeg har satt opp RAID. Jeg bruker en live CD som heter XPE (tror iallefall det er navnet) inne på den, ligger bl.a Norton Ghost. Jeg tok image av disken jeg har XP, satte opp RAID1 og formaterte harddiskene (Skjer automatisk) og skulle starte opp live CD'n igjen før å legge tilbake imaget, men fikk blåskjerm under loading. Så prøvde jeg RAID0 og spanning, begge med samme feil. Så fjerna jeg RAIDen, men fikk fremdeles blåskjerm. Når jeg skrudde av RAID funksjonen i BIOS fikk jeg der i mot loada og ført over imaget med live CD. Til info, jeg bruker Nivida sin RAID kontroller. Jeg har fulgt bruksanvisningen som følgte HK. Noen som har fått dette til? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Gir denne en liten BUMP! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Har du forsøkt å oppdatere BIOS på maskinen? Har ikke samme hovedkort som deg, men et A8N-SLI Premium med 2 Raid kontroller og kjører glatt Raid0 + en DVD brenner på Nvidia kontrolleren samt et Raid5 på Silicon Image kontrolleren. Prøv dette: 1. oppdater BIOS 2. Aktivere RAID i BIOS 3. Installere Windows med kun de 2 diskene tilkoblet (husk F6+nyeste raid driver på diskett!) 4. Sette raidet som boot disk 5. Koble til øvrige disker Lykke til! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Funker det fremdeles ikke eller ble du du bare lei av å bumpe? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Funker det fremdeles ikke eller ble du du bare lei av å bumpe? 9401086[/snapback] Beklager, har vært opptatt med litt andre ting i det siste. Skal prøve å få sett på det i helga Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det funker vel ikke å ta et gammelt image over på et nytt oppsett ? da vil jo ikke raid driverne følge med om jeg har forstått det riktig. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Driveren til raid-controlleren kommer i tillegg til imaget. Trykke F6 for andre.........osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå