Gjest anonymen... Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 I de siste Dagene har jeg til noen perioder hatt (svake)smerter I venstre side i brystet når jeg trekker pusten Dypt inn Det startet omtrent samtidig som jeg begynte å spise mye sterk lakris! Det er bare noen ganger jeg kjenner det, og jeg klarer ikke helt å Beskrive den nøyaktige Posisjonen i brystet... Er dette "normalt", eller burde jeg gå til lege? velger å holde meg anonym, da jeg kjenner Flere på forumet, og så synest Jeg det er litt flaut Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Mest sannsynlig er det vel noe muskulært, om du ikke har vært ute for noe i våken tilstand er det ikke usannsynlig at du kan ha strukket en muskel i søvne. Hvis det ikke går over innen rimelig tid er det vel lurt å gå til legen. Liten vits å gå rundt og være bekymret unødvendig. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er jo ikke noe flaut og ha problemer i hjertet, jeg har selv operert osv OT: Du burde egentlig stikke til legen Lenke til kommentar
Toonnes Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Noen her som har hørt om luft i magen? Det skjer en del ganger med meg, kjenner at det er jevlig vondt rundt hjerte. Men litt fruktsalt hjelper mye, forsvinner med en gang... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 I de siste Dagene har jeg til noen perioder hatt (svake)smerter I venstre side i brystet når jeg trekker pusten Dypt inn Det startet omtrent samtidig som jeg begynte å spise mye sterk lakris! Det er bare noen ganger jeg kjenner det, og jeg klarer ikke helt å Beskrive den nøyaktige Posisjonen i brystet... Er dette "normalt", eller burde jeg gå til lege? velger å holde meg anonym, da jeg kjenner Flere på forumet, og så synest Jeg det er litt flaut 9263230[/snapback] Hei! Det leses ut som du har heartburn. Noe som er helt ufarlig. Drikk mye vann når du eter lakkarisene dine.. Så går det sikkert bra. vaio Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nå skal jeg ikke være bedreviter, men har hørt at hjertesmerter føles som vondt i ryggen. Stemmer dette? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nå skal jeg ikke være bedreviter, men har hørt at hjertesmerter føles som vondt i ryggen. Stemmer dette? 9274618[/snapback] Det kan føles som vondt i ryggen ja. Jeg vil tro at brystsmerter er mer vanlig, men det er noe som jeg bare tror utfra det som jeg har lest og hørt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Noen her som har hørt om luft i magen?Det skjer en del ganger med meg, kjenner at det er jevlig vondt rundt hjerte. Men litt fruktsalt hjelper mye, forsvinner med en gang... 9271178[/snapback] ja det kan også bare vere, at du har magesmerter/luft i magen. det kan ein ofte kjenne oppe med brystet og sånt. har faktisk kjendt det i skuldrene før drikke litt surmelk eller ete yoghurt hjelper det kan også vere at du har gangspærr i nokken muskler. om det ikkje blir verre, så trur ikkje eg at det er nokke å bekymre seg for Endret 14. august 2007 av xersess Lenke til kommentar
Tor45000 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 kan ikke forundre meg om vi har noe av det samme . men hvordan er du sikker på at det er lakris ? har hatt ubehag 2-3 uker nå å har konsultert lege og følgende responds var ta det med ro! Kanskje det var stress,hormonelle endringer eller forelskelse ! vanskelig å beskrive for meg også.... gjør ikke vondt men det er ekkelt og gjeller på venstre side kanskje lunge eller hjerte eller begge deler Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har selv hatt dette tidligere, og jeg selv finner ingen god forklaring på hva dette kan komme av. Men, vil tro det også spiller en faktor med røyking. Er det lungene du har smerter? Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har også hatt dette tidligere selv. Jeg gikk aldri til legen eller noe, men i likhet med andre brukere her fikk jeg beskjed på nett om at det sansyneligvis ikke var noe farlig. Slikt kan visstnok ofte være psykisk. Ikke at du ikke har vondt, men at det er stress og andre årsaker til dette enn rent fysiske. Allikevel, kan det jo være en god ide å gå til legen hehe. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg hadde det sånn nå nylig. Var ikke grusomt bekymret, men ettersom jeg røyker ble jeg litt bekymret. Tenkte på lungebetennelse, men ettersom jeg ikke hadde verken feber eller forkjølelse, avfeide jeg det. Dro til legen en dag når jeg merket at det ikke gikk vekk. Viste seg at jeg hadde bronkitt. Så det anbefales å dra til legen om du er usikker og ikke helt vet hva smerten skyldes. Endret 9. oktober 2008 av Lugia Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hei! Har ikke sett tråden tidligere, men svarer likevel, i håp om at du eller noen andre kan få nytte av dette. Først lurer jeg på en ting: Du skriver at du har spist "mye sterk lakris". Kan du beskrive dette nærmere? Hvor mye (i gram hvis mulig), og hvor sterk(type)? Har du hatt noen andre symptomer (svimmelhet, kvalme, hodepine, pustebesvær og nesten-besvimelse)? Grunnen til at jeg lurer, er at mye lakris faktisk kan føre til høyt blodtrykk, som kan forklare brystsmertene dine. Jeg vil anbefale at du tar en tur til fastlegen din og sjekker blodtrykket ditt og forteller om lakrisinntaket. Årsaken til dette er at lakris inneholder glycyrrhizinsyre, som hemmer enzymet 11-b-hydroksysteroiddehydrogenase, noe som kan føre til opphopning av kortisol. Dette gir høyt blodtrykk og lavt kaliumnivå. Høyt blodtrykk kan medføre brystsmerter. (er ganske avansert, går ikke mer i detaljer her, de interesserte kan lese mer under). Siden du sier at du spiser mye og sterk lakris, og at inntaket og symptomene sammenfaller i tid, er dette en mulig forklaring. Siterer Tidsskriftet: "Det er viktig å være oppmerksom på den dramatiske effekten lakris kan ha hos disponerte personer. Spesielt hos yngre med høyt blodtrykk og tendens til subnormalt kaliumnivå bør man alltid spørre om lakrisforbruk. Behandlingen er å seponere lakris samt eventuell medikamentell intervensjon og da med aldosteronantagonist som førstevalg." Hvis du eller noen andre vil lese mer, kan dere gå inn her: http://tidsskriftet.no/index.php?seks_id=511466 http://en.wikipedia.org/wiki/Glycyrrhizin http://en.wikipedia.org/wiki/Hypertension#Liquorice http://www.bmj.com/cgi/content/full/314/70...ourcetype=HWCIT http://www.bmj.com/cgi/content/full/326/73...ourcetype=HWCIT Uansett er anbefalingen min at du ikke spiser så mye lakris, og at du tar en sjekk av blodtrykket hos fastlegen din. Lykke til. Med vennlig hilsen medisinstudent på 2. året Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det var da kolosalt med folk som har noe med hjertet på Helse nå! Skremmende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå