PMnormal Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Roma er også duenes by, noe som merkes over alt hvor man beveger seg. Her er noen av arten i lav flukt over Petersplassen. Eos 20 D med Sigma 18-50/3,5 osv på 30mm. Iso 400, f/11 og 1/1000s. Edit: Flere bilder senere i tråden. Endret 16. august 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
si Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kjempefint, litt creepy faktisk. Får litt skrekkfilmfølelse (type Hitchcock). Passer bra i svarthitt. Skjelden å få tatt gode bilder fra steder som dette uten for mye folk som er i veien Lenke til kommentar
Dork1337 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er enig med si sin kommentar. Det var en spesiell stemning i bildet. Hmm hvis det hadde latt seg gjøre, kunne kanskje litt mer kontraster til himmelen være med å skape mer dramatikk til bildet. Syns forøvrig det funker veldig godt i s/h. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Syntes det var bra, lite å si på, men ville hatt litt mer kontraster i bildet, samt jeg ville hatt minimalt mer vidvinkel Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg likte dette bildet godt. Det første jeg tenkte var hvorfor det var s/h, men det er jo stilig sånn. De gjør jo at duene faktisk blir motivet og at eventuelle fartgerike mennesker i "det fjerne" ikke forstyrrer på noen måte. For det var vel mennesker der? Også lurer jeg på om det var ett bevisst valg å ha den linjen med akkurat sånn, eller om den ble med på den måten bare fordi det var der duene var? Har vært inne å sett på dette bildet flere ganger og liker det som sagt godt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Har ikke kommet med noen kommentarer til dette bildet enda, da jeg måtte fordøye det litt. Jeg kunne tenkt meg mer fugler og mindre med bygninger - synes det ble for mye konkurranse. Kanskje mer vidvinkel, som Litejk forslår, hadde vært en mulighet? Edit: Enig at bildet passer i sort/hvit - blir mer tidløst. Tom Endret 14. august 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har ikke kommet med noen kommentarer til dette bildet enda, da jeg måtte fordøye det litt. Jeg kunne tenkt meg mer fugler og mindre med bygninger - synes det ble for mye konkurranse. Kanskje mer vidvinkel, som Litejk forslår, hadde vært en mulighet? Enig, alternativt et annet utsnitt kunne gjort jobben. Jeg tror muligens bare duene sammen med søylene hadde gjort susen, aller helst med mer vidvinkel i tillegg... Antakelig må PMnormal ta en ny tur til Roma og samle sammen en flokk med tamme stuntduer for å få det til, men dog :o) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Bygningene er jo med å vise hvor man er osv, så kanskje derfor han har de med =) Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hmm.. De fleste, om ikke alle, av mine første tanker er allerede dekket. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg kunne nok ha gått litt nærmere duene, og brukt mer vidvinkel. På den annen side hadde det nok ødelagt innrammingen. Bygningene hører med, som Cruel skriver, for å poengtere hvor vi er i verden. De litt myke kontrastene er bevisst valgt, som en slags hommage til C-P og "Det avgjørende øyeblikk". Da må det liksom være litt mykt, mer som varm byritt vs moderne plast. Takker for konstruktiv kritikk igjen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Her er et bilde fra samme dag, Ikke fullt så vellykket, og jeg er i det hele tatt litt i tvil her. Den litt myke kontrasten jeg har valgt i det første bildet, fungerer kanskje ikke like godt her. Jeg er også i tvil om den føggern som er ute av fokus i front. Noen ganger synes jeg det er tøft og arty, andre ganger er det bare feil. Hva synes dere? Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Bildet i førstepost trenger bare et ord: PENT. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det er fugger'n som gjør bilde nr. 2. Og ettersom det er mange fugler som ser rett på betrakter/fotograf, blir bildet litt surrealistisk. Men jeg tror du kunne kuttet ut menneskene i toppen av bildet. Tom Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg synes det første bildet var klart best, men jeg ble litt forundra over at du har det i s/h - pleier ikke ligne deg. Mulig det funker bra i s/h, men jeg synes det ble for mye gråtoner her egentlig. Har du det i farger også? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Litt morsomt at noen blir forundret over at jeg presenterer noen i s/h. Det er klart jeg er en typisk fargefotograf, men av og til er bare s/h finest. De myke kontrastene er noe jeg favoriserer for tiden, siden trettitallets reportasjefoto er og blir min største lidenskap innen fotografi. Da synes jeg at de mer moderne høykontrastige bildene, som hovedsaklig skyldes overgangen til plastpapir for en del år siden, virker litt "billige". Det minner meg for mye om de hurtige forstørrelsene jeg måtte lage da jeg jobbet presse, og repressenterer for meg det kunstneriske lavmålet den perioden brakte meg inn i. Fremdeles husker jeg gåsehuden jeg fikk da jeg forstørret et i utgangspunktet ødelagt negativ av et Marius Müller-bilde jeg tok i 1986, da jeg studerte på universitetet. Det var mitt første møte med barytt, og siden den dagen har jeg favorisert den litt myke stilen. Edit: Fargebilde fjernet Endret 28. november 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå