Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel vectra oljelekkasje

Baardson

Anbefalte innlegg

Har en venninne som har en vectra -98 1,6.km 150000 Den begynte plutselig å lekke olje og jeg kikket under for å se hvor det kom fra. Kunne ikke se direkte lekkasje men det så ut som det hadde rent ned ved hjulet til kamreima(det som sitter på veiakselen). Etter nærmere sjekk så jeg det var 3 år!! siden oljefilter og olje var skiftet :!: Jeg skiftet filter og olje på motoren. Noen som vet om oljelekkasjen kan skyldes den gamle oljen og filter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Simmeringene er ikke det første som tar skade ved dårlig olje, værre er det med ventilløftere. Simmering på veiv er en slite del, byttest som regel ved register-reim skift. jeg pleier å anbefale det iallefall

Lenke til kommentar
Simmeringene er ikke det første som tar skade ved dårlig olje, værre er det med ventilløftere. Simmering på veiv er en slite del, byttest som regel ved register-reim skift. jeg pleier å anbefale det iallefall

9267200[/snapback]

Nei det så ikke bra nedi oljepåfyllningen. Mye "levra olje" nedi der. Jeg kan bare ikke skjønne hvor oljen skulle komme fra. Mengden som var på asfalten under bilen vil jeg tippe var 3-4 dl. Merkelig :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Levra olje? Når det er vann/kondens i olja får du en slags lysebrun grøt. 3-4 dl? det er mye! i så tilfelle er simmeringen borte..

Lenke til kommentar
Levra olje? Når det er vann/kondens i olja får du en slags lysebrun grøt. 3-4 dl? det er mye! i så tilfelle er simmeringen borte..

9272686[/snapback]

Ikke vann eller kondens i olja. Bare masse sotrester som lå igjen. Mulig det ikke var så mye som 3-4 dl. Vanskelig å si egentlig når det er en dam.

Lenke til kommentar

Den motoren der har nok garantert fått varige men, som muligens kan medføre store rep kostnader i framtiden.

1. Tøm det du får ut av den gamle dritten.

2.Hell på ny billig olje, skift oljefilteret! Kjør den igjennom noen km, tap den av varm.

3. Gjenta 2 en gang til, men behold filter.

4. Hell på ny kvalitets olje. Skift til enda et nytt filter.

Motoren burde nå være rensa for en del dritt, selv om det koster litt, så er det iallefall ikke mer enn det den har tapt de siste 3 årene.

Du må selvsagt finne ut hvor lekasjen kommer, og reparere det først. Bilen bør iallefall ikke brukes mer inntil det er retta, ellers får den vel totalhavri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...