Gå til innhold

bruke 2 psuer på 1 pc

Anbefalte innlegg

jeg har en gammel pc.. den er ikke akurat gammel:

Asus A8V hovedkort

AMD Athlon 3500+ 2.2GHz

1 gig ram på 400 MHz

Asus N6600le 256

WD 80 Sata 300

men så har jeg en strømforsyning som er bare på 250 w å da jeg instalerer tråløs antenne på pcen så blir ALT ustabilt.. tar jeg den ut så er maskinen utelses rik igjen,

spørsmålet er: kan jeg kjøre denne 250W psuen med en annen psu på 200W? UTEN å kjøpe noen jumpere eller hva det heter.. noen som kan guide meg til å lage en jumper selv..

har da teste med å sette en kabel fra den grønne ledninga på 20 pin kontakta til en svart kontakt.. altså minus eller gjoring.. da starter psuen og den var kobla på hdd å cd rom.. kan jeg la det stå sånn? uten å bekymre emg for at det kansje kan begynne å brenne? ta gjerne med noen bilder sånn at jeg kan fårstå det best mulig :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus A8V hovedkort

AMD Athlon 3500+ 2.2GHz

1 gig ram på 400 MHz

Asus N6600le 256

WD 80 Sata 300

men så har jeg en strømforsyning som er bare på 250 w å da jeg instalerer tråløs antenne på pcen så blir ALT ustabilt.. tar jeg den ut så er maskinen utelses rik igjen,

spørsmålet er:  kan jeg kjøre denne 250W psuen med en annen psu på 200W? UTEN å kjøpe noen jumpere eller hva det heter.. noen som kan guide meg til å lage en jumper selv..

har da teste med å sette en kabel fra den grønne ledninga på 20 pin kontakta til en svart kontakt.. altså minus eller gjoring.. da starter psuen og den var kobla på hdd å cd rom.. kan jeg la det stå sånn? uten å bekymre emg for at det kansje kan begynne å brenne?  ta gjerne med noen bilder sånn at jeg kan fårstå det best mulig :D

9263016[/snapback]

Tja, du kan jo strekke en kabel mellom de to grønne ledningene. (1 på hver PSU)

For at de to PSUene skal ha lik jording, så koble en kabel mellom to svarte ledninger. (f. eks den svarte ledningen som du finner rett ved siden av den grønne på hver PUS)

Dette kan være viktig for at ingen komponenter skal bli skadet.

Dette kan du fint kjøre i all evighet. (da vil begge PSUene starte/slå seg av samtidig når du bruker den vnalige "power button" i kabinettet)

Lenke til kommentar

Asus A8V hovedkort

AMD Athlon 3500+ 2.2GHz

1 gig ram på 400 MHz

Asus N6600le 256

WD 80 Sata 300

spørsmålet er:  kan jeg kjøre denne 250W psuen med en annen psu på 200W? UTEN å kjøpe noen jumpere eller hva det heter.. noen som kan guide meg til å lage en jumper selv..

har da teste med å sette en kabel fra den grønne ledninga på 20 pin kontakta til en svart kontakt.. altså minus eller gjoring.. da starter psuen og den var kobla på hdd å cd rom.. kan jeg la det stå sånn? uten å bekymre emg for at det kansje kan begynne å brenne?  ta gjerne med noen bilder sånn at jeg kan fårstå det best mulig :D

9263016[/snapback]

Tja, du kan jo strekke en kabel mellom de to grønne ledningene. (1 på hver PSU)

For at de to PSUene skal ha lik jording, så koble en kabel mellom to svarte ledninger. (f. eks den svarte ledningen som du finner rett ved siden av den grønne på hver PUS)

Dette kan være viktig for at ingen komponenter skal bli skadet.

Dette kan du fint kjøre i all evighet. (da vil begge PSUene starte/slå seg av samtidig når du bruker den vnalige "power button" i kabinettet)

9263788[/snapback]

åå takk :D det virker som du har peiling på hva du sankker om :D du har ikke noen bilder også? er bare så redd for at jeg skal gjøre noe galt... jeg ELSKER elektronik osv.. men det har da hent at en del ting har ryki oppover tidene.. så jeg trenger en så nøye forklaring som mulig med bilder :D vis du klarer det da? hehe men TUSEN takk iallefall.. har du selv hatt 2 psuer på en pc?

Lenke til kommentar

åå takk :D det virker som du har peiling på hva du sankker om :D du har ikke noen bilder også? er bare så redd for at jeg skal gjøre noe galt... jeg ELSKER elektronik osv.. men det har da hent at en del ting har ryki oppover tidene.. så jeg trenger en så nøye forklaring som mulig med bilder :D vis du klarer det da? hehe men TUSEN takk iallefall..  har du selv hatt 2 psuer på en pc?

9264413[/snapback]

Hehe, joda jeg har kjørt "Dual PSU" i lange tider jeg. :)

Jeg har allerede laget en liten illustrasjon, så du får se om du blir noe klokere på det: :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

strmforsyningerai5.jpg

Å ta bilde av oppsettet mitt ville nok ikke gjort deg noe klokere. :innocent:

Lenke til kommentar

åå takk :D det virker som du har peiling på hva du sankker om :D du har ikke noen bilder også? er bare så redd for at jeg skal gjøre noe galt... jeg ELSKER elektronik osv.. men det har da hent at en del ting har ryki oppover tidene.. så jeg trenger en så nøye forklaring som mulig med bilder :D vis du klarer det da? hehe men TUSEN takk iallefall..  har du selv hatt 2 psuer på en pc?

9264413[/snapback]

Hehe, joda jeg har kjørt "Dual PSU" i lange tider jeg. :)

Jeg har allerede laget en liten illustrasjon, så du får se om du blir noe klokere på det: :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

strmforsyningerai5.jpg

Å ta bilde av oppsettet mitt ville nok ikke gjort deg noe klokere. :innocent:

9265704[/snapback]

hehe få se da :D dette MÅ jeg se :D

Lenke til kommentar
AA ok det er ikke være nei?  skal testes... men vis noen av komponentene går i stykker sender jeg regninga til deg da? hahahahah nei da :D

9265753[/snapback]

Du skal gjøre heftig med feil om du ødelegger noen komponenter. :)

Det er ikke mye strøm som går gjennom den ledninge (tilnærmet ingenting), så selv om du fucker det heftig opp så vil du aldri få støt, eller ødelegge noe særlig.

(har du en god PSU, så kan du til og med fucke opp rimelig kraftig før noen komponenter ryker) ;)

Selv om du surrer mellom jord og 12V+ så er det ikke nødvendigvis noe som trenger å gå dadunndas. :innocent:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
AA ok det er ikke være nei?  skal testes... men vis noen av komponentene går i stykker sender jeg regninga til deg da? hahahahah nei da :D

9265753[/snapback]

Du skal gjøre heftig med feil om du ødelegger noen komponenter. :)

Det er ikke mye strøm som går gjennom den ledninge (tilnærmet ingenting), så selv om du fucker det heftig opp så vil du aldri få støt, eller ødelegge noe særlig.

(har du en god PSU, så kan du til og med fucke opp rimelig kraftig før noen komponenter ryker) ;)

Selv om du surrer mellom jord og 12V+ så er det ikke nødvendigvis noe som trenger å gå dadunndas. :innocent:

9267151[/snapback]

hey.. etter en lang stund turte jeg endelig å gjøre det:P JA jeg var litt redd:P men nå er pcen med 2 psuer oppe å går :D den er dobel så stabil som den var med 1 psu. så nå kan jeg begynne å kose meg litt :D takk for bra bilde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...