Gå til innhold

Default download mappe???


Anbefalte innlegg

Heisann,,

I det siste har jeg opplevd fælt at når jeg trykker en download link, begynner nedlastingen med en gang, uten at jeg får velge noen som helst plass å lagre...

Selvsagt kan jeg jo trykke "save target as" selv om det er tungvindt,, men så har det seg jo sånn at enkelte linker får du ikke lagret DEN fila du skal ha ved å gjøre det på den måten, kun autodownload.html etc...

 

Har veldig lyst å få det tilbake til det gode gamle, hvor jeg kan lagre hvor jeg vil med bare et tastetrykk... :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akkurat det samme problemet har faktisk jeg også.

men det gjelder ikke .exe filer da, da spør internet exploere om hvor jeg vil lagre filen. men hvis det er en .zip .rar osv fil så lagrer den automatisk fila og begynner download :evil: det er ****** irriterende noen som har løsningen på denne problematikken ?

 

jeg kjører winxp pro.....

jeg veit at filene blir automatisk lagret under c:windowstemporely internetfilescontent.ie5blablabla

men det vil ikke jeg at de skal bli jeg vil velge sjøl hvor de skal bli lagret noen som har en fix ?

Lenke til kommentar
jeg veit at filene blir automatisk lagret under c:windowstemporely internetfilescontent.ie5blablabla

men det vil ikke jeg at de skal bli jeg vil velge sjøl hvor de skal bli lagret noen som har en fix ?

 

Er nok "the power of IE" som slår til igjen..den tar vel uansett å lagrer i temporary internet files for så å flytte til dit du ønsker. På den måten sluker Microsoft dobbelt så mye diskplass! :)

 

Men bortsett fra det, har du prøvd forskjellige sikkerhetsnivåer? Ved lav sikkerhet lastes jo det meste rett ned, mens på andre tror jeg du får en popup først.

 

Min løsning på problemet: Opera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...