Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde etter støvtørk i maskinen.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har tatt en støvtørk/støvsugingsrunde i PCen min idag etter at PCen har virket veldig varm hele sommeren og jeg har begynt å få mye grafikkbugs i WoW av og til. Håpet at dette skulle kansje hjelpe noe, men da jeg skrudde på PCen etter dette fikk jeg ikke skjermbilde.

Merkelig nok virker det som om PCen fungerer helt fint fordi jeg hørte oppstartslyden fra XP etter en stund. Får også skrudd av PCen normalt siden jeg hører avslutningslyden fra XP når jeg gjør det.

Tenkte dette da kansje kunne ha noe med skjermkortet å gjøre, så jeg tok av kabinettet og startet PCen opp igjen for å sjekke etter åpenbare feil. Merkelig nok virket alle viftene (også den på skjerkortet) som de skulle og alle kabler så ut til å være på plass.

Ble veldig i tvil hva som kunne være feil da, så sjekket ut lignende poster i dette forumet og testet noen av tingene som var foreslått:

-Ta ut og sette inn skjermkortet. Startet også PCen uten skjerkort bare for å se etter endringer, men situasjonen var nøyaktig den samme.

-Ta ut og inn rambrikkene og skifte plass på de. Byttet plass på de to jeg hadde og starta opp, men ingen endring. Prøvde også og starte PCen uten ram, men det begynte den å pipe veldig mye så rammen er nok ok.

-Sjekke alle strømkabler til hovedkort, skjermkort, osv. Sjekket alt og har ikke rørt på noe. Var også forsiktig når jeg tørket støv og støvsugde at jeg ikke kom borti noe.

-Teste en annen skjerm. Testet og fikk samme utfall.

-Har ikke hatt mulighet til å teste et annet skjermkort pga det fra den gamle PCen min ikke passer i den nye.

Sjekket også boka til PCen pga PCen pep annerledes når jeg startet den opp. Fant det i boka under "AWARD BIOS Beep Codes" at det var en "Monitor or display card error".

Utifra alt dette virker det jo åpenbart at det er et problem me skjermkortet mitt. Når jeg gjorde rent i PCen brukte jeg støvsuger, qtips og fingrene mine for å få vekk støv. Dultet litt svakt av og til i ting når jeg støvsugde og strøk me qtips og fingrene på diverse komponenter, kan det være dette som har ødelagt skjerkortet mitt? Kan det kansje være statisk elektrisitet?

Bortsett fra å teste et annet skjermkort i PCen min, er det noe jeg har glemt å prøve?

Setter pris på om noen har noe å komme med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Støvsugere er ikke å anbefale i en datamaskin. Jeg tror at støvsugeren sugde livet ut av skjermkortet ditt på en måte..

Neste gang bør du kjøpe trykkluft på boks siden den ikke skader pc en på noen måte med mindre du får viftene inni pc en til å gå fortere enn de er laget for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...