Gå til innhold

Nytt hardware for og få nytte av nye skjermkort?

RogueAlien

Anbefalte innlegg

Jeg skal etterhvert kjøpe meg et nytt og bedre skjermkort når jeg får rå. Men det jeg lurte på er hvordan resten av maskina står til hvis jeg for eksempel skal kjøpe et nytt skjermkort. Jeg har også tenkt på og kjøpe x1900XT siden det er forje generasjon toppkort og er bedre en dagens middelklassekort.

Systemet: Windows XP Professional SP2

Hovedkortet: Asus P5ND2 SE

Prosessor: Intel Pentium D 3.0 Ghz Dual-Core

RAM: Geil 2 x 1.0 GB DDR2 533 Hz

Vil nye skjermkort fungere bra sammen med denne maskinvaren? Eller holder dette?

Det holder sikkert hvis jeg kjøper for eksempel x1900 kort men hvis jeg venter til det kommer bedre middelklassekort vil jeg da trenge nytt? Synes dette fungerer ganske bra som det er med unntak av skjermkortet som er litt lav standar som jeg har skjønt. det er 7600GS 512mb.

OBS!: Dette er ikke enda en tråd om hva slags skjermkort som er best og bla bla bla. Så spar oss for slike krangler. Dette handler om selve maskina og hva som bør byttes ut hvis jeg skal ha et VGA kort.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prosessoren din er jo bra nok, ikke super i forhold til Core 2, men det er jo fortsatt en dobbelkjerne du har.  

Hvor mye betaler du for X1900XT-kortet, og er det nytt eller brukt?

9263358[/snapback]

1600-1700 nytt.

9264786[/snapback]

Er ikke det ganske dyrt når du kan få et 8800GTS 320MB for 500 kroner ekstra?

Hvorfor ikke vurdere X1950Pro til en rundt 1100 kroner?

Lenke til kommentar
Prosessoren din er jo bra nok, ikke super i forhold til Core 2, men det er jo fortsatt en dobbelkjerne du har. 

Hvor mye betaler du for X1900XT-kortet, og er det nytt eller brukt?

9263358[/snapback]

1600-1700 nytt.

9264786[/snapback]

Er ikke det ganske dyrt når du kan få et 8800GTS 320MB for 500 kroner ekstra?

Hvorfor ikke vurdere X1950Pro til en rundt 1100 kroner?

9265955[/snapback]

Jeg har vurdert Pro. Men alle sier XT er toppmodellen.

Kan nok hende jeg kjøper Pro ellers så venter jeg litt til jeg MÅ ha nytt skjermkort.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Kan nok hende jeg kjøper Pro ellers så venter jeg litt til jeg MÅ ha nytt skjermkort.

9266432[/snapback]

X1900XT er vel ingen toppmodell lenger. Fra ATI er det HD2900XT. X1950XTX (forrige generasjon) er også endel raskere. Nvidias 8800 serie er alle raskere enn X1900XT.

Du skrev i ditt første innlegg at du ønsker et nytt skjermkort når du får råd. Det betyr at det skjermkortet du vil kjøpe nå kun er midlertidig. Du vil få mye glede av X1950Pro også og er det da verdt å betale 5-600 kroner ekstra for X1900XT? Hvis du betaler så mye for et kort så ville jeg heller kjøpt 8800GTS 320MB versjonen og heller vente på "kremkortet" når 9800GTX kommer ut i november.

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar

9266432[/snapback]

X1900XT er vel ingen toppmodell lenger. Fra ATI er det HSD2900XT. X1950XTX (forrige generasjon) er også endel raskere. Nvidias 8800 serie er alle raskere enn X1900XT.

Du skrev i ditt første innlegg at du ønsker et nytt skjermkort når du får råd. Det betyr at det skjermkortet du vil kjøpe nå kun er midlertidig. Du vil få mye glede av X1950Pro også og er det da verdt å betale 5-600 kroner ekstra for X1900XT? Hvis du betaler så mye for et kort så ville jeg heller kjøpt 8800GTS 320MB versjonen og heller vente på "kremkortet" når 9800GTX kommer ut i november.

9267465[/snapback]

Jo kanskje. Men poenget er at jeg har aldri råd til de korta som er toppkort (når de er det) i nyeste generasjon. Det er derfor jeg lurer på om det er mere verdt det og kjøpe et tidligere toppkort enn et nytt middelklassekort? 500-600 ekstra er for mye for meg nå. Men Jeg kommer nok kanskje da til og kjøpe Pro. Takk for hjelpen.

PS: Når jeg mente at "alle sier at XT er toppmodellen" så mente jeg selvsagt toppmodellen av x1900 korta ikke i forhold til i dag..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...