_tHokA_ Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har et stort problem med at bilen min (Audi 80, B4 94mod) holder igjen litt da den er kald. Dette skjer ca ved 2000rpm i lav fart da jeg skal kjøre igang. Jeg gir gass, men systemet holder liksom igjen. Skjer ikke noe. Så plutselig kan alt komme helt uten videre. Og den napper mye da den er kald ved lavt turtall. Ved tomgang så ligger den på 900RPM, så den går ikke spes lavt på turtallet. Noen som vet hva det kan være? Har byttet fortelerlokk, rotor, tennplugger (ikke kablene). 2 følere som sitter ved siden av hverandre (se bilde under). Det hjalp ikke så mye. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg ville ha sjekket bensinfilter og ev skiftet. Fyll Clean Power bensin engang iblant da det holder bensinsystemet rent. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har fatt i sånn rens man bruker i tanken. Hjalp ingenting. Bensinfilteret har jeg ikke sjekket, men om det var bensin filteret ville vel bilen vært rar hele tiden? Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har fatt i sånn rens man bruker i tanken. Hjalp ingenting. Bensinfilteret har jeg ikke sjekket, men om det var bensin filteret ville vel bilen vært rar hele tiden? 9265254[/snapback] Sånne rensemiddel virker ikke umiddelbart. Tette dyser og avleiringer der vil ikke fjernes umiddelbart. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Bilen ble kjøpt i juni, hadde på sånn rens med en gang. + bytte av luft filter, tennpluggene, fordelerlokk og rotor. De tingene byttet jeg første uka, så bilen har gått en del mil etter det. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Kan jo å nevne at bilen for første gang stoppet på tomgang idag. Startet opp bilen, motoren gikk på 1000RPM, så etter 1min så begynte bilen å synke i turtall + gå ujevnt. Og til slutt bare stoppe helt Lenke til kommentar
tampa Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Kan jo å nevne at bilen for første gang stoppet på tomgang idag. Startet opp bilen, motoren gikk på 1000RPM, så etter 1min så begynte bilen å synke i turtall + gå ujevnt. Og til slutt bare stoppe helt Hei, har du sjekket om pluggene blir våte? Minner om samme problem jeg hadde for 2 år siden. Da etter mye om og men fant jeg ut at det var en føler, altså der hvor radiator slangen som går fra topp av radiator og til blokka. Den saken på blokka som slangen der er koblet til, (jeg har en JN motor) har 2 føler øverst (en brun og en hvit) og en blå føler under. Den blå føleren styrer kaldstart, og er den defekt oppfører motoren seg omtrent som om du kjører en forgassermotor med full choke til den stopper. Kortslutt (koble de sammen) den brune og den svarte ledningen på den blå føleren (Ta av kontakten av føleren først), går motoren fint nå er det garantert den føleren. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) det du har ringet rundt på bildet er forøvrig en vannstuss... en liten plastikkstuss som fører vann fra slanger inn til topplokket edit: pluss at den holder temperaturfølerne til motorstyringa og speedometeret Endret 22. desember 2007 av Zalo Ultra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå