RamGuy Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kunne noen fortelle meg hva som er forskjellen på UTP, FTP og SSTP nettverkskabler? Så på noen CAT:6 kabler idag, men jeg aner jo ikke om jeg skal ha UTP. FTP, SSTP osv.. Hva er forskjellene? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 TP er vell Twisted Pair... ganske så standard. SS Shielded/shielded... parenene er skjermet og selve kabelen er det. FTP... husker ikke UTP er muligens uten skjerm går sikkert ann og google seg fram til rette svar men... Lenke til kommentar
tole Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 UTP er vanligst, så med mindre du har spesielt utstyr og/eller lange strekk er det sikkert helt greit å bruke det. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 UTP er Unshielded Twisted Pair. Det er med andre ord standard TP. FTP (også kjennt under S/STP) er en screened (altså beskyttet mot elektromagnetisk støy) UTP kabel. -Stigma Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 utp = uten skjerm (mest normalt) ftp = med skjerm (mest hvis problemer med støy/ lange kabler) sstp = skjerm av vær parr i kablen (elko systemt bruker dem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå