Jarek Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Hei. Begynner studier ved UiB nå (IKT), men ble forvirret av de to Examen philosophicum-valgene; Exphil-SVSEM og Exphil-MNSEM. Noen som har tatt dette her, og som kan si no om forskjellen på disse? Kan vel bytte dette etterhvert som studiene starter også? (Helt i starten i hvert fall) -Jar Endret 12. august 2007 av Jarek Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er sikkert forskjell på hva de vektlegger alt etter hvilken modell du tar. Jeg visste ikke at det var forskjellige ex.phil-typer, men jeg vet at det finnes forskjellige typer ex.fac. Ex.phil-SVSEM regner jeg med er Det Samfunnsvitenskaplige Fakultetets modell, som jeg tror er "standarmodellen". Du får sjekke studieplanen din og se hvilken av modellene ditt studium krever at du tar. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 MN- modellen er vel med fokus paa naturvitenskapene, og grunnlaget for dem, mens SV-modellen tar for seg samfunnsfagene... Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Vi på psykologisk har fått to forskjellige, men det er ikke det samme som her. SEM = seminar EKS = eksamen (med obligatorisk forberedningsoppgaver) På den første så får man ikke bestått om man er på mindre enn 7 av 9 seminarer. Hvis noen skulle lure på det. Tok meg noen sekunder før jeg oppdaget forskjellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå